یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۸
نظافت: جوایز جشنواره شعر فجر افزایش یابد

مجید نظافت، شاعر و برگزیده پنجمین دوره جشنواره شعر فجر، پیشنهاد افزایش میزان جوایز این جشنواره را مطرح کرد تا این جشنواره از سوی جامعه ادبی جدی‌تر تلقی شود._

نظافت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: تاکنون حرکت جشنواره شعر فجر رو به رشد و تعالی بوده و هر سال نیز سعی شده است با افزودن بخش‌های جدید این جشنواره پربارتر از گذشته برگزار شود.

وی افزود: رویکرد جشنواره به شاعران جوان و شعر جوان ستودنی است؛ چراکه در این نوع شعر پویایی ویژه‌ای دیده می‌شود. البته نباید تجلیل از پیشکسوتان را در کنار این اقدام فراموش کرد.

این شاعر در ادامه پیشنهادی را در ارتباط با جشنواره شعر فجر مطرح کرد و گفت: بهتر است میزان جوایز این جشنواره در مقایسه با دیگر جشنواره‌های هنری و حتی ادبی افزایش یابد تا این جشنواره نیز مانند سایر جشنواره‌ها و جایزه‌ها جایگاه خودش را پیدا کند و از سوی جامعه ادبی نیز جدی‌تر تلقی شود.

وی درباره دیگر مسایل موثر در ارتقا سطح جشنواره شعر توضیح داد: داوری‌های دقیق و علمی جشنواره و خروجی‌های آن طی چند سال می‌تواند در نهایت جایگاه این جشنواره را به جامعه ادبی نشان دهد. از سوی دیگر داوری‌ها و نتیجه آن باید به سلیقه عمومی جامعه ادبی نزدیک باشد.

نظافت در پایان یادآور شد: اگر میان سلیقه عمومی جامعه ادبی و نتیجه جشنواره‌ها فاصله چشمگیری وجود داشته باشد، آن جایزه یا جشنواره نمی‌تواند در میان مخاطبان خود جایگاهش را باز کند. بنابراین این مساله در پویایی و فراگیر شدن جشنواره موثر خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط