دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۹
ده‌بزرگی: کارگاه‌های شعر با جشنواره همراه شوند

احد ده‌بزرگی، شاعر شیرازی، پیشنهاد کرد نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی شعر در روزهای برپایی جشنواره شعر فجر برگزار شوند. وی معتقد است این جلسه‌ها فضای بحث و تبادل نظر در عرصه شعر را به وجود می‌آورند.-

ده‌بزرگی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: برگزاری جشنواره‌ها و جایزه‌هایی در حوزه شعر یا کتاب یکی از ضرورت‌های فرهنگی کشور ما به حساب می‌آید و برهمین اساس برپایی جشنواره شعر فجر اقدامی شایسته در این زمینه است.

وی توضیح داد: البته جای خالی برپایی چنین جشنواره‌ای در میان دیگر جشنواره‌های هنری و فرهنگی شعر احساس می‌شد و خوشبختانه هرچند با تاخیر، اما بالاخره جشنواره شعر نیز راه‌اندازی و برگزار شد و امسال ششمین دوره آن برگزار می‌شود.

این شاعر در ادامه به ارایه پیشنهادی برای برگزاری پربارتر جشنواره پرداخت و گفت: در حال حاضر تاحدودی جشنواره شعر فجر جنبه نمایشی دارد و برای تغییر این روند بهتر است در کنار جلسه‌های شعرخوانی، جشنواره، کارگاه‌ها و نشست‌های نقد و بررسی شعر نیز برگزار شود.

وی تاکید کرد: اهمیت برپایی این کارگاه‌ها و تاثیر آن‌ها در کار شاعران جوان بسیار موثر است و البته فراموش نکنیم، دغدغه اصلی تمامی دست‌اندرکاران عرصه شعر کشور پرورش استعدادهای جوان و سازمان‌دهی فعالیت‌های شعری آن‌ها است.

ده‌بزرگی یادآور شد: برپایی چنین کارگاه‌هایی فضای بحث و تبادل‌نظر را به وجود می‌آورد و حاصل این گفت و شنودها در عرصه شعر می‌تواند به آموزش شعر منجر شود.

وی در پایان پیشنهاد دیگری را مطرح کرد و گفت: توجه به گویش‌ها و زبان‌های محلی مختلف در چنین جشنواره‌ای یکی دیگر از ضرورت‌های این حوزه است که متاسفانه تاکنون نادیده گرفته شده است.

ششمین جشنواره بین‌‌المللی جشنواره شعر فجر از امروز (۱۷بهمن) در کرمانشاه آغاز می‌شود و تا اول اسفند در تهران و ۹ استان دیگر ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط