یکشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۱
وزير ارشاد خواستار توجه بیشتر کشورهای اسلامی به مباحث فرهنگی شد

‌ضيافت افطار وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با سفيران و نمايندگان كشورهاي اسلامي شامگاه گذشته (شنبه، 15 مرداد) برپا شد. سیدمحمد حسینی در این دیدار از سفیران کشورهای اسلامی خواست در کنار فعالیت‌های سیاسی، به مباحث فرهنگی و هنری نیز توجه کنند./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،حسینی‌ شب گذشته در این ضیافت افطار گفت: کشورهای اسلامی دارای فرهنگ، سنخیت و مشترکات فراوانی اند که با استفاده از ظرفیت‌های موجود می‌توانند در مقابل دشمنان مشترک خود بایستند. 

وی دشمن مشترک کشورهای اسلامی را رژیم صهیونیستی، آمریکا و غرب برشمرد و تاکید کرد: اگر امت اسلامی ید واحد باشند، هیچ قدرتی قادر به مبارزه و ایستادگی در مقابل آن‌ها نخواهد بود. 

حسینی در ادامه با بیان اینکه اکنون در هالیوود ده‌ها فیلم و سریال برای خشن و جنگ طلب جلوه دادن چهره اسلام و مسلمانان ساخته می‌شود، از سفیران کشورهای اسلامی خواست با استفاده از همه ابزارهای فرهنگی و هنری در معرفی و تبیین چهره واقعی اسلام تلاش کنند. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همگان واقفند که مسلمانان به‌دنبال جنگ طلبی، خشونت و منفی‌بافی نبوده و همواره در تلاش برای مهروزی، عطوفت، برقراری عدالت، کمک به هم نوع و تاکید بر حقوق بشر در دنیا هستند. 

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود، قرآن مجید را عامل پیوند و انسجام بین مسلمانان دانست و از این کتاب آسمانی به‌عنوان بشارت دهنده، شفا، نوید، هدایت کننده، چراغ راه، روش زندگی و سعادت و عزت مسلمانان یاد کرد. 

وی همچنین از ماه مبارک رمضان نیز به‌عنوان عامل انسجام، همبستگی و پیوند مسلمانان یاد کرد و گفت: همانگونه که حج عامل وحدت است، ماه مبارک و پربرکت و رحمت رمضان نیز عامل پیوند و وحدت بین مسلمانان است. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ماه مبارک رمضان را فرصت مغتنمی برای مانوس شدن با خدا و قرآن توصیف و ابراز امیدواری کرد با تمسک به این کتاب آسمانی، روز به روز شاهد وحدت و همبستگی هرچه بیشتر مسلمانان در جهان باشیم. 

حسینی در ادامه سخنان خود، توجه و اهتمام به مباحث و فعالیت‌های فرهنگی در کنار فعالیت‌های سیاسی از سوی سفیران کشورهای اسلامی را مورد تاکید قرار داد و از اهالی فرهنگ و هنر این کشورها دعوت کرد با استفاده از ظرفیت های موجود خود در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری در ایران فعالیت کنند. 

وی همچنین از اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف از جمله سینما، تئاتر، تجسمی، شعر، برپایی نمایشگاه‌های کتاب و برگزاری هفته‌های فرهنگی در دیگر کشورهای اسلامی خبر داد. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به برپایی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران اشاره کرد و از سفیران و نمایندگان کشورهای اسلامی دعوت کرد از این رویداد مهم قرآنی و معنوی دیدن کنند. 

مراسم ضیافت افطار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور سفیران کشورهای اسلامی از 23 کشور، از جمله آذربایجان، ترکیه، عربستان، عراق، افغانستان، تونس، سودان، قطر، فلسطین، الجزایر، ترکمنستان، اردن، امارات، آفریقای جنوبی و نیز رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط