یکشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۱
سوقندي: نقش خبرنگاران كتاب را در افزايش سرانه مطالعه جدي بگيريم

محمدرضا سوقندي، مدير كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان خراسان شمالي، در آستانه روز خبرنگار (۱۷ مرداد)، از اهميت و جايگاه برجسته خبرنگاران كتاب در افزايش سرانه مطالعه سخن گفت و خواستار توجه‌ جدي‌تري به رسانه‌‌هاي تخصصي فرهنگي شد./

محمدرضا سوقندي، به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت: در دوران كنوني، خبرنگاري از یک شغل به يک كارگزاري فرهنگي تبديل و به دليل تكثر حوزه‌ها، نگاه تخصصي بر رسانه‌ها حاكم شده است كه تشكيل خبرگزاري كتاب از نمونه‌هاي اين نگاه تخصصي است.

وي ادامه داد: البته يكي از نگراني‌هايي كه درباره كتاب‌خواني مطرح است توسعه رسانه‌هاست كه برخي معتقدند موجب كاهش سرانه مطالعه خواهد شد، اما بايد گفت كه توسعه فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات جاي كتاب را نمي‌گيرد، بلكه سرعت دسترسي و بهره‌گيري از خبرهاي مربوط به محصولات فرهنگي را افزايش خواهد داد.

مدير كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان خراسان شمالي همچنين افزود: نقش خبرنگاران حوزه كتاب در تبیين جايگاه فرهنگ كتابخواني بسيار بالاست و توسعه ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات، فرصتي براي توسعه فرهنگي و ترويج كتابخواني محسوب مي‌شود.

سوقندي تصريح كرد: رسانه‌ها بايد در خدمت كتاب باشند تا سرانه مطالعه افزايش پيدا كند. در حوزه نقد نيز می‌توان با معرفي كتاب‌های ارزشمند به افزايش سطح كيفي كتاب‌هايی که منتشر می‌شوند كمک كرد.

به گقته وي در استان خراسان شمالي نيز با همكاري مسوولان استاني و به همت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان، مراسمي براي بزرگداشت روز خبرنگار برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط