جمعه ۱۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۰
سراي اهل قلم استان قزوين تشكيل می‌شود

سراي اهل قلم استان قزوین براي نخستين بار با بهره‌گيري از تجربه موفق موسسه خانه كتاب در تهران و به موجب تفاهم‌نامه معاونت فرهنگی وزارت ارشاد با اداره كل ارشاد استان قزوين در شهر قزوين داير خواهد شد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)،‌ در تفاهم‌نامه میان معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل ارشاد استان قزوين، مسايلي چون خريد و اهدای كتاب، ‌برگزاري نمايشگاه‌هاي استاني،‌ تجهيز كتابخانه‌ها،‌ نمايشگاه «ياد يار مهربان» و چندين فعاليت فرهنگي ديگر پيش‌بيني شده است.

در اين تفاهم نامه مبلغ ۱۲ ميليارد و ۷۱۹ ميليون ريال براي حمايت از فعاليت‌هاي فرهنگي در استان قزوين در نظر گرفته شده است.

همچنين بر اساس اين تفاهم‌نامه، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امسال از برگزاري همايش بزرگداشت آيت‌آلله زر آبادي در استان قزوين حمايت می‌کند.

از ديگر برنامه‌هايي كه به موجب اين تفاهم‌نامه از آن حمايت مي‌شود، برگزاري جشنواره نماز و نيايش و همچنين حمايت از فعاليت‌های فرهنگي و هنري با بهره‌گيري از فضاي سايبري است.

در سال‌جاري و بر اساس تفاهم‌نامه معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با اداره کل ارشاد استان قزوين از فعاليت‌هاي حوزه ادبيات داستاني این استان نيز با برگزاري كارگاه‌‌هاي آموزشي ادبيات داستاني، ‌راه‌اندازي و تقويت انجمن‌هاي ادبيات و شعر و همچنين ‌همايش استاني نويسندگان استاني قزوين حمايت خواهد شد.

برگزاري بخش استاني جشنواره شعر فجر، برگزاري جلسه‌هاي نقد و بررسي كتاب و راه‌اندازي سرای اهل قلم در اين استان از ديگر بندهايی است كه در اين تفاهم‌نامه گنجانده شده است. 

تفاهم‌نامه‌های معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اداره هاي کل ارشاد استان‌ها، براساس رویکرد جدید معاونت فرهنگی این وزارتخانه برای حمایت‌های بیشتر از کتاب‌ و‌ کتاب‌خوانی در سراسر کشور و مناطق دور از مرکز و نیز تمرکز زدایی فرهنگی از شهر تهران منعقد شده‌اند و براساس آن‌ها موارد گوناگونی چون گسترش حوزه خرید کتاب برای حمایت از ناشر و مولف، تقویت بنیه کتابخانه‌های کشور، اهدای کارت خرید کتاب به اهالی فرهنگ غیرتهرانی، تجهیز کتابخانه‌های مدارس و برگزاری نمایشگاه‌های استانی کتاب، مورد حمایت مادی و مدیریتی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می‌گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط