سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۴
ضرورت حضور پررنگ ناشران برتر در نمايشگاه كتاب

حجت‌الاسلام جواد محدثي با اشاره به استقبال فراوان مخاطبان نمايشگاه كتاب و ازدياد جمعيت در مصلاي امام خميني(ره) يادآور شد: با توجه به تعدد ناشران و آثار مشابه فراواني كه در غرفه‌ها ديده مي‌شوند، بهتر است ناشران برتر كه آثار ارزشمند و مورد نياز جامعه را توليد مي‌كنند، حضور بيشتري داشته باشند./

نويسنده آثار ديني در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ضمن ارايه اين مطالب اظهار داشت: نمايشگاه از مهمترين رخدادهاي فرهنگي سال به شمار مي‌آيد و بايد براي حفظ جايگاه آن از نظر معنوي نيز تدابيري انديشيده شود، نبايد به نام فرهنگ، ضد فرهنگ را ترويج كنيم.  

وي با اظهار تاسف از اين كه برخي بازديدكنندگان الگوي حجاب و پوشش اسلامي را رعايت نمي‌كنند، گفت: به‌جاست مسوولان نمايشگاه همان‌گونه كه از ورود كتاب‌هاي ممنوع به غرفه ناشران جلوگيري مي‌كنند، با اين مسأله نيز برخورد مناسبي داشته باشند و حدودي را براي بازديد نمايشگاه مشخص كنند.

نويسنده كتاب «از خاك تا خدا» با اشاره به ازدياد جمعيت در فضاي نمايشگاه گفت: تعدد ناشران گوناگون تا حدي آرامش خاطر بازديدكنندگان را كاهش مي‌دهد. افزايش غرفه‌ها در كنار جمعيت فراوان بازديدكنندگان، مانع از بررسي دقيق آثار و دليلي براي افزايش برخوردها مي‌شود. بهتر است ناشران برگزيده كه آثار ارزشمندي را در سال‌هاي اخير منتشر و توليد كرده‌اند، در اين عرصه حضور يابند، چرا كه بسياري از آثار ناشران مشابه يكديگرند و حتي عناوين مشترك فراواني در غرفه‌ها به چشم مي‌خورند. 

وي كتاب‌هاي «دانش‌آموز و اخلاق معاشرت»، «فرهنگنامه‌ ديني»، «سيره نبوي» و ... را از جمله كتاب‌هاي تازه تاليف خود خواند كه در نمايشگاه عرضه شده‌اند.

بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران تا 24 ارديبهشت‌ماه سال جاري در مصلاي امام‌خميني (ره) تهران برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط