سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۵
غزل‌های صفایی «روزهای آخر آبان» می‌رسد

مجموعه غزل «روزهای آخر آبان» سروده پانته‌آ صفایی، همزمان با بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در مجموعه «شعر امروز» انتشارات سوره مهر منتشر می‌شود._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، صفایی درباره این کتاب گفت:  غزل‌های این مجموعه را در ابتدای سال 89 گردآوری کرده‌ام.

وی ادامه داد: این مجموعه دربرگیرنده سروده‌های عاشقانه، اجتماعی و مذهبی است که در آن‌ها سعی داشته‌ام بیشترین توجه خود را بر ترجمه‌پذیر بودن و نیز محتوای اشعار متمركز كنم.

این شاعر در توضیح انتخاب عنوان مجموعه شعرش اظهار داشت: از آن‌جا که حال و هوایی پاییزی بر اشعار این مجموعه حکم‌فرما بود چنین عنوانی را برای آن در نظر گرفتم.

وی معتقد است در این اشعار سعی داشته خودش باشد اما به‌طور کلی الهام گرفتن از غزل‌سرایان نامی به ویژه غزل‌سرایان معاصر را امری اجتناب‌ناپذیر می‌داند.

این شاعر درباره استقبال از مجموعه غزل‌های او و به‌طور کلی شعر کلاسیک اظهار داشت: علاقه به شعر سنتی همواره وجود داشته است. اما شاید امروزه اقبال عمومی بیشتر به سمت شعر نو باشد.

پانته‌آ صفایی فارغ‌التحصیل کارشناسی مهندسی مکانیک و دانشجوی کارشناسی‌ارشد رشته ادبیات است.

«روزهای آخر آبان» در سومین مجموعه از «شعر امروز ایران» انتشارات سوره مهر منتشر می‌شود. پیش‌تر 20 دفتر شعر از سروده‌های شاعران جوان در این مجموعه منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط