شنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۵
چهارمین مجموعه غزل صفایی منتشر می‌شود

پانته‌آ صفایی بروجنی چهارمین مجموعه غزلش را با عنوان احتمالی «ابرها چه خیالات درهمی دارند» توسط انتشارات سوره مهر در دست انتشار دارد. این دفتر 40 غزل عاطفی را شامل می‌شود.\

صفایی بروجنی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره چهارمین مجموعه شعرش گفت: در این دفتر شعر که با عنوان احتمالی «ابرها چه خیالات درهمی دارند» و توسط انتشارات سوره مهر منتشر می‌شود حدود 40 قطعه از غزل‌های عاشقانه‌ام که طی سال 1387 تا 1388 سروده شده بودند را گنجانده‌ام.

وی در تشریح ویژگی‌هایی که در شعرهای این مجموعه مدنظر داشته است اظهار داشت: غزل‌های این مجموعه از نظر فرم نسبت به دفترهای پیشین من قوی‌تر هستند. همچنین سعی کردم این غزل‌ها پیرامون یک موضوع واحد سروده شوند.

صفایی به‌طور کلی این غزل‌‌ها را روایی و ساختمند می‌داند که به شیوه‌ای نمادین، دغدغه‌های فکری مدنظر او را بیان می‌کنند.

وی با تاکید بر تلاشش برای ترجمه‌پذیر بودن این شعرها توضیح داد: برای این‌که شعرهایم قابلیت ترجمه شدن به زبان‌های دیگری را داشته باشند سعی کرده‌ام این سروده‌ها تنها به بازی‌های زبانی محدود نشوند و از تصاویر شعری قوی‌تری برخوردار باشند.

این شاعر در ادامه تشریح کرد: آخرین مجموعه شعرم در سال 1388 با عنوان «‏‫دیشب کسی مزاحم خواب شما نبود؟» منتشر شد. اما از زمان سرایش این شعرها تا زمان انتشار آن‌ها فاصله‌ای حدود 5 سال سپری شد.

وی در پایان یادآور شد: برهمین اساس بازخوردها را از مخاطبان و منتقدان خیلی دیر دریافت کردم و خودم نیز از حال و هوای این شعرها فاصله گرفته بودم. امیدوارم چهارمین دفتر شعرم هرچه سریع‌تر منتشر شود تا بتوانم از دیدگاه‌های منتقدان و مخاطبان در آثار بعدی‌ام استفاده کنم.

پانته‌آ صفایی، متولد 1359 در شهر بروجن استان چهارمحال بختیاری و فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته مکانیک سیالات در دانشگاه کاشان است. وی از سال 1381 به فعالیت‌‌های ادبی روی آورد. صفایی مدتی عضو شورای شعر اداره کل ارشاد اصفهان بود و آثارش در بعضی از مطبوعات منتشر می‌شد.

نخستین کتاب شعر او «خوش به حال آهوها» که در سال 1386 منتشر شد، برگزیده کتاب سال شعر جوان، نامزد کتاب سال زنان و اثر برگزیده دومینی دوره جایزه ادبی «گام اول» در حوزه شعر کلاسیک بزرگسال شد. کتاب دیگرش «گریه‌های حوا» هم که مجموعه شعرهای آیینی او است، نامزد جایزه قلم زرین و نامزد کتاب سال زنان بود.

سومین مجموعه شعر صفایی با عنوان «دیشب کسی مزاحم خواب شما نبود؟» به مرحله دوم دهمین دوره جایزه کتاب فصل راه یافت.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    ممنون از اطلاع رسانیتان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط