دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
مهدی اخوان لنگرودی شاعر گل یخ درگذشت

مهدی اخوان لنگرودی، شاعر و پژوهشگر ادبی امروز (پنجم خردادماه) در 75 سالگی درگذشت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، علی جعفریه مدیر انتشارات ثالث با انتشار عکسی از خودش و مهدی اخوان لنگرودی، خبر درگذشت این شاعر، نویسنده و پژوهشگر ادبی را تایید کرد.

بر اساس اخبار اعلام شده قرار است، پیکر مهدی اخوان لنگرودی در اتریش در کنار برادرش به خاک سپرده شود. اخوان لنگرودی به دلیل عارضه مغزی بیش از یک‌ماه در بیمارستانی در اتریش بستری بود.

مهدی اخوان لنگرودی به سال ۱۳۲۴ در شهر لنگرود به دنیا آمد. پدرش صاحب کارخانه چای بود. وی دوران کودکی، تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در لنگرود گذرانید. ورود به رشته جامعه‌شناسی دانشگاه ملی، توانایی وی در سرایش ترانه و آشنایی وی با کوروش یغمایی، شکل‌گیری یکی از ماندگار‌ترین ترانه‌های آلترناتیو راک ایران، گل یخ در مقام ترانه‌سرا رقم خورد.

«سپیدار»، «چوب و عاج»، «آبنوس بر آتش»، «خانه»، «سالیا» و «گل یخ» عناوین مجموعه شعرهای او و «آنوبیس»، «درمان»، «پنجشنبه سبز»، «ارباب پسر»، «در خم آهن»، «الا تی تی» و «توسکا» نام مجموعه‌داستان‌ها و رمان‌های این شاعر و نویسنده است. 

«یک هفته با شاملو»، «خدا غم را آفرید، نصرت را آفرید»، «از کافه نادری تا کافه فیروز»، «ای دل بمیر یا بخوان» و «ببار اینجا بر دلم» از دیگر کتاب‌های به‌جامانده از این شاعر، نویسنده و پژوهشگر است.

خبرگزاری کتاب ایران درگذشت این چهره ادبی را به خانواده و دوستداران وی تسلیت عرض می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها