چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۳
یک جایزه جنایی دیگر برای «هکان نسر»

«هکان نسر» جنایی نویس موفق سوئدی جایزه «ریپر اوارد» فستیوال جنایی «قتل در مسیر جهنم» را در شهر «اونا» واقع در ایالت «نورراین وستفالن» آلمان دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، این جایزه ادبیات جنایی 11111 یورو ارزش دارد. فستیوال جنایی «قتل در مسیر جهنم» پاییز گذشته برگزار شد و بیش از 10 هزار نفر از 20 کشور جهان از طریق کارت پستال و اینترنت در رای گیری مربوط به انتخاب برنده جایزه آن شرکت کردند. 

«نسر» که تا کنون بارها و بارها با جوایز ادبی متعدد مورد تقدیر قرار گرفته، در آلمان بیش از هر چیز برای نگارش یک مجموعه رمان 10 قسمتی به شهرت دست یافت. در این مجموعه که در 15 کشور جهان منتشر شده، کمیسر «فان فتران» و همکارانش به انجام تحقیقات در شهری خیالی به نام «ماردام» می پردازند.

طبق اعلام ناشر این کتاب ، تنها در آلمان در حدود 5،3 میلیون جلد از این سری ده قسمتی به فروش رسیده است.همچنین رمان های بسیاری از نویسنده به صورت فیلم سینمایی درآمده است. 

این نویسنده 61 ساله که اکنون در لندن زندگی می کند، از سال 1998 به عنوان معلم و نیز به عنوان نویسنده آزاد مشغول فعالیت شده است. 
جایزه ادبیات جنایی «ریپر اوارد» برای دومین بار اهدا شده است.زمان نخستین دوره اهدای این جایزه به دو سال پیش بازمی گردد که طی آن از «هنینگ مانکل» دیگر جنایی نویس شهیر سوئدی تقدیر به عمل آمد.
 
در جریان پنجمین دوره برگزاری فستیوال جنایی «قتل در مسیر جهنم» در پاییز 2010 در حدود 200 نویسنده به معرفی آثار جنایی خود پرداختند و بیش از 26 هزار بازدیدکننده از این فستیوال دیدن کردند.این فستیوال هر دو سال یکبار در ایالت «نوردراین - وستفالن» آلمان برگزار می شود و طبق اعلام برگزار کنندگان آن ، این فستیوال بزرگترین فستیوال از این دست در قاره اروپاست.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها