سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۶
نثرهای عاشورایی "ولیئی" از راه می‌رسند

قربان ولیئی،شاعر، مجموعه‌ای از نثرهای معرفتی و عاشورایی خود را برای چاپ به نشر تکا سپرده و این روزها سرگرم بازنویسی «مثنوی معنوی» به نثر است.\

ولیئی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره بازنویسی «مثنوی معنوی» گفت: بازنویسی قصه‌های منظوم ۶ دفتر «مثنوی معنوی» به نثر را در شش جلد در دست انجام دارم که توسط انتشارات امیرکبیر، در قطع پالتویی، حجمی حدود ۱۰۰ صفحه و عنوان «حکایت نی» منتشر می‌شود.

وی درباره ویژگی بازنویسی این داستان‌ها اظهار داشت: تلاش می‌شود در بازنویسی این داستان‌ها مفاهیم معرفتی و معنوی که مولوی درنظر داشته است به خوبی منتقل و در قالب نثر نیز این پیام‌ها حفظ شود. از سوی دیگر پیوند معنایی این قصه‌ها در هر دفتر نیز حفظ می‌شود.

این شاعر در ادامه توضیح داد: از همین مجموعه بازنویسی منظومه «خسرو و شیرین» با نام «محراب عشق» از من منتشر شده است. همچنین بازنویسی منطق‌الطیر عطار را در کتابی با عنوان «سفرنامه مرغان عاشق» در دست چاپ دارم.

وی افزود: در این دو اثر نیز روال کار برای بازنویسی، حفظ پیام‌های معرفتی و عرفانی و پیوند خط داستانی بوده است. 

ولیئی از انتشار مجموعه‌ای از نثرهایش توسط نشر تکا خبر داد و افزود: گزیده‌ای از نثرهای ادبی‌ام را در کتابی با عنوان «مجموع پریشانی» گردآورده‌ام.

وی در پایان یادآور شد: حدود 90 قطعه نثر در این کتاب گنجانده شده است كه شامل نثرهای معرفتی، عاشورایی و نیایش‌های من‌ می‌شود. این کتاب توسط نشر تکا در دست چاپ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط