سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۵
چه كسي گهواره را تكان خواهد داد؟

چاپ نخست كتاب «چه كسي گهواره را تكان خواهد داد؟» درصدد بيان تاثير نگرش‌هاي فمنيستي بر كمرنگ شدن نقش‌هاي همسري و مادري در بين دختران جوان است، اثري از يازده تن از نويسندگان انديشمند غربي كه با ترجمه سمانه مدني و آزاده وجداني از سوي نشر معارف منتشر و روانه بازار نشر شده است./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، كتاب «چه كسي گهواره را تكان خواهد داد؟» ترجمه كتاب «?who will rock the cradle» و حاوي تعدادي مقاله درباره پيامد‌هاي ناشي از سپردن كودكان به مهدكودك‌هاست. 

مجموعه مقالات اين كتاب نوشته يازده تن از نويسندگان انديشمند غربي است كه در سال‌هاي اخير به رشته تحرير در‌آمده اند. اين كتاب درصدد بيان تاثير نگرش‌هاي فمنيستي بر كمرنگ شدن نقش‌هاي همسري و مادري بين دختران جوان است، زيرا جريان فمنيسم در جهان امروز شيوه زندگي زنان بسياري را تغيير داده است.

اين كتاب از ديدگاه روانشناسان، جامعه‌شناسان و اقتصاددانان آمريكايي، پيامد‌هاي ناشي از سپردن نوزادان و كودكان به مهد‌كودك‌ها را در‌ آن كشور‌ها بررسي و نقد مي‌كند.

اين رويداد در حالي در بسياري از كشورها شكل گرفته كه در كشور ايران زنان فرهيخته دانشگاهي درصدد استفاده از توانمندي‌هاي خويش در عرصه فعاليت‌هاي اجتماعي‌اند و از سوي ديگر، براي كانون خانواده خود تقدس و ارزش قايلند. اين گروه درصدد دستيابي به الگويي علمي‌اند تا آنان را در عرصه فعاليت‌هاي اجتماعي و خانوادگي راهنمايي كند. مطالب مطرح شده در اين كتاب راه‌هاي كاهش آسيب‌هاي خانواده با استناد به نوع نگرش‌ها و تاثيرات آن بر اركان خانواده را بررسي مي‌كند.

چاپ نخست كتاب «چه كسي گهواره را تكان خواهد داد؟» اثر «جرج كيلدر، كارل زينس ميستر، جين آرمتو درسكين، دونالد بي رينزلي، برندا هانتر، ريموند، اس.مور، باربارا هترمن، فيليس اشلفلي، مايكل شوارتز، آلن كارلسون» با ترجمه سمانه مدني و آزاده وجداني در شمارگان 3000 نسخه، 159 صفحه‌ و قيمت 19000 ريال از سوي انتشارات نشر معارف منتشر و روانه بازار نشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط