دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۰
مشكلات زنان سرپرست خانوار بررسي مي‌شود

كتاب «نگاهي به مشكلات زنان سرپرست خانوار» با نوشتاري متفاوت درباره مصائب و سختي‌هاي زندگي زنان تك‌سرپرست به قلم معصومه بداغي نوشته مي‌شود. اين كتاب با تكيه بر مشاهدات ميداني نگاشته خواهد شد._

بداغي با اعلام اين خبر به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) گفت: زنان در جامعه امروز به دلايل مختلفي بي‌سرپرست مي‌شوند كه طلاق، اعتياد، فوت يا ترك همسر، برخي از اين نمونه‌ها به شمار مي‌آيند.

وي مي‌افزايد: در اين ميان، دست و پنجه نرم كردن زنان با مشكلاتي كه پيش رويشان قرار دارد، يكي از مهمترين و اصلي‌ترين مسايلي است كه هر دولت و مسوولانش با آن درگيرند.

بداغي با بيان اين كه حضور تنهاي زنان تك‌سرپرست، يك آسيب اجتماعي در يك جامعه به حساب مي‌آيد، اظهار داشت: زنان در اين مرحله دچار دگرگونی نقش خود در خانواده مي‌شوند و اين موضوع مي‌تواند براي گروهي از زنان با مشكلات و پيچيدگي‌هاي مختلفي همراه باشد.

وي تصريح كرد: در اين كتاب به برخي از مشكلات زنان بي‌سرپرست و بدسرپرست اشاره و پس از آن مباحثي درباره شيوه‌هاي كسب درآمد در بين اين زنان ارايه شده است.

بداغي با بيان اين كه تك‌والدیني يك معضل اساسی در جامعه ماست، يادآور شد: این پدیده برای گروه اجتماعی زنان با مشکلات و پیچیدگی‌های بیشتری همراه است كه در اين كتاب به تفصيل درباره آن بحث شده است.

وي همچنين از گفت‌وگو با زنان سرپرست خانوار به عنوان يكي از بخش‌هاي كتاب نام برد و خاطرنشان كرد: در اين بخش تجربه‌هاي عيني و واقعي زناني كه به دلايل مختلف سرپرست خانواده‌اند، بيان شده است.

به گفته بداغي، اين كتاب در مراحل پاياني نگارش قرار دارد و پيش‌بيني مي‌شود تا دو ماه ديگر از سوي نشر مدير منتشر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط