شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۸
حضور کتابفروشان در نمایشگاه کتاب ظرفیت مهمی برای صنعت نشر است

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:حضور کتابفروشان در نمایشگاه کتاب ظرفیت خوبی برای فعالان این حوزه و هم صنعت نشر کشور به همراه دارد.

محمدحسین ظریفیان با حضور در غرفه خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران، با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، عنوان کرد: نمایشگاه کتاب تهران نه فقط در مدت ۱۱ روز بلکه در طول سال چراغ کتاب را در رسانه روشن نگاه داشته است، یک تیم حرفه‌ای، توانمند، علاقه‌مند و خوش ذوقی که خروجی کار آن‌ها منجر به ترویج کتاب و کتابخوانی در کشور می‌شود.

وی افزود: نگاهی به سیاست‌های فرهنگی دولت سیزدهم نشان می‌دهد، فعالیت‌های خوب و ظرفیت‌های خوبی ایجاد شده و اقدامات بسیار گسترده‌ای انجام شده و در همین نمایشگاه هم شاهد برخی از این موارد هستیم.

ظریفیان با بیان اینکه حضور کتابفروشان در نمایشگاه کتاب ظرفیت خوبی برای فعالان این حوزه و هم صنعت نشر کشور به همراه دارد، ادامه داد: حضور کتابفروشان در نمایشگاه به رونق فروش کتاب در کتابفروشی‌ها همچنین رونق نمایشگاه کتاب تهران کمک می‌کند، امیدوارم این تجربه با بازخوردهای مناسب به یک نقطه خوب برسد و در دولت‌های بعدی هم بازسازی شود.

وی افزود: نمایشگاه مجازی کتاب تهران طی سال‌های اخیر، نتیجه‌های خوبی به همراه داشته است، زیرا دسترسی افراد در دورترین نقاط کشور به تازه‌های نشر را فراهم کرده است و دستاورد معاونت فرهنگی و خانه کتاب موجب شده است که هر سال به کمال بیشتر نزدیک شود.

به‌گفته ظریفیان، سیاست‌های کلان در حوزه کتاب که ذیل حوزه سیاستگذاری فرهنگی است در ریل و مسیر درست خود قرار گرفته است، این انتظار که همه مشکلات یک‌شبه حل می‌شود، دیدگاه درستی نیست. گاهی ممکن است حرکت روی ریل درست نباشد اما وقتی مسیر درست طراحی شده باشد طبیعی است نتیجه بهتری بگیریم.

وی با بیان اشاره به بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه کتاب تهران، گفت: آنچه به دست آمد، نشان می‌دهد که رضایت ایشان بیش از گذشته است. حوزه کتاب، حوزه‌ای است که پیشرفت، تعالی و کمال در آن توقف و تمامی ندارد، اگر چند نمایشگاه هم برگزار شود باز هم جایی برای نوآوری دارد.

به گزارش ایبنا؛ سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۲۹ اردیبهشت به پایان رسید.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهرانگیز ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    بهتر بود از روی سایت نمایشگاه یک لینک به ایبنا باشه تا مخاطب در جریان این اخبار مفید قرار بگیره. امشال بخش فروشگاه های غذایی هم خیلی خاص و متنوع و خوش قیمت و جذاب بود. بالاخره هر انسانی به غذا نیاز داره و این تنئع لذت گشتن بین کتابهارو بیشتر میکرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها