جمعه ۲ مهر ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۰
لحظاتي از زندگاني امام حسن مجتبي(ع)

كتاب «دريا، طوفان، تلاطم (پنجره‌اي به آفاق شخصيت شگفت امام حسن مجتبي عليه‌السلام)» نوشته محبوبه زارع از سوي موسسه بوستان كتاب تجديد چاپ شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين اثر در مجموعه‌اي شش قسمتي با نثر ادبي درباره زندگاني امام حسن مجتبي(ع) تهيه شده است.

اگر مقابل تاريخ زانو بزنيم و جست‌وجوگرانه فصل‌هايش را مرور كنيم، به روزگاري خواهيم رسيد كه نامهرباني رسم مردمان است و در ميان اين آدميان، انسان بلندمرتبه‌اي را خواهيم ديد كه پاسدار جان انسانند.

امام حسن مجتبي(ع) با سكوت پربار و صلح‌پربركتش، مسلمانان راستين را ـ‌كه شمار آنان اندك بود‌ـ از جنگ با معاويه بازداشتند تا اسلام، جاني دوباره بيابد و توان‌مندانه به مسير خويش ادامه دهد. مسيري كه انسان را آسماني مي‌پرورد و جامعه را نمونه مي‌سازد و جهان را بر پايه خردورزي بنيان مي‌نهد.

نويسنده در بخشي از مطلب خود مي‌نگارد:«تا خوب نباشد، بيداري چگونه ممكن است و تا سكوت حاكم نشود، فرياد چه مفهومي دارد! درياي تشيع را، جزري است در «ساباط» حسن(ع) و مدي در «كربلاي» حسين(ع) تا طوفان همواره عشق و انتظار، در فضاي ولايت، جاودانه بماند.
باغبان دوم، بذر توفان را در سكوت «ساباط» مي‌كارد، تا باغبان سوم، گل سرخ فرياد را در عاشورا برداشت كند. سلام بر عاشورا، كه نه تنها رستن‌گاه حسين(ع)، كه تجلي‌گاه همواره امام مجتبي(ع) شد. شاه‌بيت تشيع در دو مصراع سكوت حسن(ع) و خروش حسين(ع)، سروده شد تا لبان منتظران صبح، زمزمه‌گر باشد.
و اينك نوشته حاضر، صيد لحظاتي است كه در ساحل طوس، در سايه‌سار چشمان ضامن عشق ـ‌امام رضا(ع)- در حين اين زمزمه جاري، حاصل شده است. در تماشاي زندگاني امامي غريب‌تر از او ـ‌امام حسن مجتبي(ع)‌ـ «دريا، طوفان، تلاطم» مجموعه‌اي شش قسمتي با نثر ادبي است.»
 
هر فصل اين اثر با عنوان «تلاطم» شامل دو موج اول و دوم است كه در موج اول، امام حسين(ع) مخاطب است و در موج دوم، فضاي سخن، از آن اوست. 

گفت‌وگوها در بقيع كنار قبر غريب امام حسن(ع) شكل مي‌گيرند و زمان آن شب بعد از شهادت امام مجتبي(ع) است. 

در انتهاي اين اثر، مسابقه‌اي با طرح 20 سوال از متن كتاب تهيه شده است تا مخاطب بتواند خود را در مقابل درك مطالب كتاب، محك بزند.

چاپ پنجم كتاب «دريا، طوفان، تلاطم (پنجره‌اي به آفاق شخصيت شگفت امام حسن مجتبي عليه‌السلام)» در شمارگان 3000 نسخه، 147 صفحه و بهاي 15000 ريال راهي بازار نشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط