جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۴
۲ روستای دوستدار کتاب اردبیل مهمان نمایشگاه کتاب تهران

اردبیل- مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از حضور دو روستای دوستدار کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

امیر رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل اظهار کرد: سال گذشته روستاهای پریخان و زرج‌آباد به‌عنوان روستاهای دوستدار کتاب در کل کشور انتخاب شدند و امسال برای معرفی ظرفیت‌های خود در نمایشگاه کتاب تهران راهی می‌شوند.

وی این حضور را یک اتفاق بی‌سابقه برای معرفی چهره فرهنگی استان اردبیل دانست و افزود: روستاهای پریخان شهرستان مشگین شهر و زرج‌آباد کوثر با برنامه‌های خلاق در جذب اعضا و برنامه‌های کتاب و کتابخوانی الگویی برای سایر روستاها هستند و در کنارش جاذبه‌ها و گردشگری کتاب در استان ایجاد می‌کند.

مدیرکل فرهنک و ارشاد اسلامی اردبیل بیان کرد: انتخاب روستاهای دوستدار کتاب در سطح کشور، کارکرد اجتماعی و فرهنگی دارد و اگر استان اردبیل بتواند در سال جاری با همکاری نهادهای مربوط، پایتخت کتاب ایران شود، می‌تواند بار مثبت فرهنگی اجتماعی در استان ایجاد کند.

وی عنوان کرد: با تلاش مجموعه اداره کل کتابخانه‌های استان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، تلاش می‌شود به تعداد روستاهای دوستدار کتاب استان افزوده شده و کتاب و کتابخوانی دغدغه همه سطوح سنی و منطقه‌ای استان شود.

روستای زرج‌آباد در بخش فیروزآباد شهرستان کوثر استان اردبیل واقع شده و بیش از ۲۶۰ خانوار و یک‌هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد و نیز روستای پریخان از توابع بخش مرکزی شهرستان مشگین شهر با ۸۰۳ خانوار بزرگترین روستاهای منطقه محسوب می‌شود، این روستا دیار مرحوم میرزا قاسم پریخانی از علمای بزرگ گذشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها