دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۸
انعكاسي از لحظه‌هاي حماسه‌‌آفرين سيدالشهدا(ع)

كتاب «آلبوم عاشورا (انعكاسي از لحظه‌هاي حماسه‌‌آفرين سيدالشهدا(ع)» نوشته محبوبه زارع از سوي موسسه بوستان كتاب به چاپ چهارم رسيد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين اثر مجموعه‌اي گوناگون از حماسه سترگ حضرت سيدالشهدا(ع) به حساب مي‌آيد كه با استناد به منابع معتبر و كهن و بهره‌جستن از نثري روان و ادبي به تصوير كشيده شده است. برگ برگ اين آلبوم سرخ، تصويرهايي از شجاعت، مردانگي، ظلم‌ستيزي، ايثار، عرفان توحيد و خصلت‌هاي والاي انساني را در پيش چشم خواننده مي‌نهد.

بر اساس مطالب كتاب، «سال چهارم هجرت؛ روز سوم شعبان، اگر هزار و چهارصد و نوزده بار ديگر هم زمين چرخ بخورد، باز در اين صفحه تاريخ، همان شوري كه كربلا را به جريان مي‌اندازد و همان توقفي را خواهد داشت كه خدا دارد؛ با همان شوري كه كربلا را به جريان مي‌اندازد و همان اشتياقي كه چشمان پيامبر(ص) را پر مي‌كند و مي‌فرمايد: اسماء! حسين مرا بياور!»

قنداقه بهشتي تو را در دست بيكران محمد(ص) قرار مي‌دهند. پيغمبر(ص) مقابل چشم‌هاي پر از شوق علي(ع) و زهرا(س) تو را در سينه مي‌فشارد و مي‌بوسد. فضا آن‌قدر آسماني و صميمي است كه صداي گريه كودكانه حسن مجتبي(ع) ديگران را به تماشاي لبيك برادرانه‌اش مي‌كشاند. فاطمه(س) حسن(ع) را در آغوش مي‌گيرد و پيغمبر(ص) تو را ميان دست‌هاي خود، به زمان عرضه مي‌دارد. اسماء به رسول خدا(ص) نزديك مي‌شود. آن‌گاه زمزمه غريبانه وحي را از لب‌هاي مليح جدت گوش مي‌دهد: «مي‌گريم بر اين فرزند عزيز و اين ميوه زندگي‌ام. گريه مي‌كنم بر او كه ستمكاراني از بني‌اميه او را مي‌كشند. خدا شفاعت مرا به ايشان نرساند!...». اسماء متحير و پريشان، يك چشم به فاطمه(س) و چشمي به رسول(ص)، آهسته مي‌پرسد: «چه مي‌فرماييد يا رسول الله». جد مهربانت چشم در زلالي تبسم تو مي‌دوزد، و آرام مي‌فرمايد: «اين خبر را به مادرش نگو!». آن‌گاه تو لطيف و زيبا پلك بر هم مي‌نهي، در حالي كه شفافيت نگاهت، فرشتگان را ديوانه كرده است. 

امام حسن و امام حسين(عليهم‌السلام)، تاريخ چهارده معصوم(ع)، زندگاني چهارده معصوم(ع)، زندگاني امام حسين(ع)، سخنان حسين‌بن علي(ع)، سيره پيشوايان، فرهنگ عاشورا، قيام‌الحسين(ع)، مجموعه زندگاني چهارده معصوم(ع)، منتخب‌التواريخ، منتهي‌الآمال و ناسخ‌التواريخ، از منابع و مصادر نويسنده در تدوين اين اثرند.

چاپ چهارم كتاب «آلبوم عاشورا (انعكاسي از لحظه‌هاي حماسه‌ آفرين سيدالشهدا(ع)» در شمارگان 1500 نسخه، 188 صفحه و بهاي 25000 ريال راهي بازار نشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط