سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۸
كتاب فصل تمثيلي از پيشرفت نگاه به علم است

حميدرضا اردلان، پژوهشگر و نويسنده، معتقد است، برگزاري جايزه كتاب فصل تمثيلي از پيشرفت نگاه به علم است. كتاب سي جلدي «مرشدان پرده خوان ايران» نوشته وي برگزيده پنجمين دوره جايزه كتاب فصل شده است.\

اردلان به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: برگزاري جشنواره كتاب فصل به خودي خود اقدام خوبي است ولي بايد با برگزاري اين مراسم به محققان و نويسندگان برگزيده دانشي اضافه شود.

وي ادامه داد: برگزاركنندگان جايزه كتاب فصل بايد كاري دروني و كيفي روي آثار منتخب و برگزيده انجام دهند و كتاب‌ها را مورد نقد و بررسي قرار دهند چون محققان به بازخواني آثارشان بيشتر احتياج دارند تا جايزه.

اردلان معتقد است، برگزاري جايزه كتاب فصل تمثيلي از پيشرفت نگاه به علم است كه به پوپايي احتياج دارد و بايد اهداي جايزه و نقد كتاب در كنار هم باشد.

وي اضافه كرد: مجموعه «مرشدان پرده خوان ايران» حاصل 7 سال عمر من است كه در قالب 30 جلد کتاب شامل عکس، نقشه جغرافیایی، لحن، توانایی در اجرای موسیقی و آواز و پرده خوانی، بخش‌های مقدمه، داستان اصلی، داستان فرعی یا گریز و مباحث نشانه شناسی به همراه یک نرم افراز که 500 دقیقه از اجرای پرده خوانان را در بردارد از سوي فرهنگستان هنر منتشر شده است.

اردلان در توضيح بيشتر درباره اين كتاب گفت: در اين سي جلد كتاب سي پرده‌خوان ايران معرفي شده‌اند كه تاكنون ده تن از آنها فوت شده‌اند و ممكن است تا 5 سال آينده به دليل كهولت سن برخي از دنيا بروند و برخي بازنشسته شوند.

وي ادامه داد: بايد متوليان امر و مسووليني كه به كتاب‌ها در مراسم مختلف جايزه مي‌دهند محتويات كتاب را ادراك كنند و درصدد حمايت برآيند. با بررسي اين مجموعه مي‌توان كلاس و كارگاه تجربي پرده‌خواني برگزار كرد و يا حداقل به اين موضوع پرداخت كه اگر اين هنر از جهان محو شود چه تاثيري در فرهنگ ايران مي‌گذارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط