شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۸
آثار هنری و ادبی تحلیل روان‌کاوانه می‌شود

نخستین هم‌اندیشی نقد و تحلیل روان‌کاوانه آثار هنری و ادبی دوشنبه(۱۷ اسفند) از ساعت۱۰ الی ۱۶ در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این نشست پروین سلاجقه، فرزین رضاعی، محمد صنعتی، گوهر همایون‌پور، سامان توکلی و حسین پاینده سخنرانی می کنند.

ناتمامی سوژه سخن‌گو و تحلیل روان‌کاوانه وضعیت راوی در زبان شاعرانه با توجه به نظریه روان کاوی (ژولیا کریستوا) موضوع سخنرانی سلاجقه خواهد بود.

رضاعی، پیرامون موضوع «بررسی و تحلیل‌پذیری گلستان سعدی از دیدگاه روان‌پویشی بر اساس مدل‌های تفسیری آن»، صنعتی با موضوع «فرجام شوق کین‌خواهی کی‌خسرو، پدرکشی، برادرکشی و پسرکشی در شاهنامه» و همایون‌پور، در ارتباط با «نقد روانکاوانه بار هستی میلان کوندرا» به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

«سینما و روان‌کاوی نگاهی به فیلم درباره الی از دیدگاه رابطه با ابژه» عنوان موضوع سخنرانی توکلی و «عجز از بیان نقد روان‌کاوانه داستان سه قطره خون» موضوع سخنرانی پاینده در این نشست خواهد بود.

نخستین هم‌اندیشی نقد و تحلیل روان‌کاوانه آثار هنری و ادبی روز دوشنبه (17 اسفند) از ساعت 10 الی 16 در فرهنگستان هنر واقع در خیابان ولیعصر، تقاطع طالقانی، شماره ۱۵۵۲ برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط