چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۵
استقبال از چاپ پژوهش‌هاي تئوري منتسب به مالتوس

رييس مركز مطالعات و تحقيقات جمعيتي آسيا و اقيانوسيه در نخستين نشست مشترك مراكز پژوهشي، اقتصادي پيشرو كشورهاي عضو اكو در كتابخانه ملي ايران تصريح كرد: از تمامي پژوهش‌هايي كه در زمينه تئوري منتسب به مالتوس به علم آمده، استقبال مي‌كنيم و درصدد چاپ و نشر آن برخواهيم آمد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران، دكتر محمد جواد محمودي تشريح كرد: تئوري منتسب به مالتوس برخلاف ادعاي كشورهاي غربي يك نظريه جمعيتي-اسلامي مربوط به استاد ابوعلي مسكويه رازي‌ است كه توسط دانشمندان ديگر اسلامي مانند خواجه نصير طوسي نيز تاييد شده است. ابوعلي مسكويه رازي در قرن سوم ـ چهارم هجري (دهم ميلادي) مي‌زيسته است.

رييس مركز مطالعات و تحقيقات جمعيتي آسيا و اقيانوسيه با اشاره به اين كه مركز از دريافت نتايج مطالعات انجام شده در كشورهاي عضو اكو استقبال مي‌كند، تشريح كرد: ما آماد‌ه‌ايم اين آثار را به نام مؤلفاننشان چاپ كنيم.

دكتر محمودي با اشاره به اين كه مركز مطالعات و پژوهش‌هاي جمعيتي آسيا و اقيانوسيه، نهادي وابسته به وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوري ايران است، تصريح كرد: ‌اين مركز با هدف سازماندهي، ارتقا،‌ حمايت‌ و انجام تحقيقات و مطالعات جمعيتي در سطح ملي و منطقه‌اي فعاليت مي‌كند.

وي ادامه داد: يكي از اهداف راهبردي اين مركز، ايجاد، توسعه و گسترش مشاركت‌هاي بين‌المللي در منطقه و ايجاد و تقويت همكاري با مراكز آموزش عالي و مؤسسات تحقيقاتي فعال‌تر در منطقه با هدف تبادل‌نظر تجربيات و دستيابي به رشد و توسعه پايدار است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط