یکشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۰
نشست «ارزیابی عملکرد جلسات شعر فرهنگسرای آفتاب»  برگزار می‌شود

آخرین نشست از سلسله نشست‌های کارگاه شعر و نقد شعر فرهنگسرای آفتاب در سال جاری چهارشنبه(۱۲ اسفند) برگزار می‌شود. این نشست به بررسی جلسات شعر این فرهنگسرا و ارزیابی عملکرد آنها و تعیین مسیر این نشست‌ها در سال آینده اختصاص دارد.

ابوالفضل پاشا، مسوول برگزاری کارگاه شعر فرهنگسرای آفتاب در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره تعداد جلسات برگزار شده در سال 1388 و کتاب‌هایی که نقد و بررسی شدند، گفت: از مرداد امسال تاکنون حدود 30 نشست برگزار شد که موضوع برخی از این نشست‌ها بحث‌های تئوری در حوزه شعر بود.

وی به نقد و بررسی مجموعه شعرهای مختلف در اغلب جلسه‌های شعر فرهنگسرای آفتاب اشاره و تصریح کرد: بیش از 22 مجموعه شعر در این جلسات نقد و بررسی شد. هر یک از این نشست‌های نقد کتاب نیز با حضور حداقل سه منتقد به‌منظور ارایه تنوع مناسبی از نظرات برگزار شد.

این شاعر با تاکید بر این نکته که در جلسات نقد شعر سعی بر صرفنظر کردن از بحث‌های تکراری و آکادمیک نقد شعر بود اظهار داشت: به‌کارگیری بحث‌های صرفا آکادمیک نمی‌تواند در نقد و بررسی یک مجموعه شعر موثر باشد. در این جلسات نقد، بیان و شرح و تفسیر شعرها و اصل هرمونیتک در نظر گرفته می‌شد.

طبق روال نشست‌های پیشین بخش دوم این جلسه به شعرخوانی شاعران حاضر در نشست اختصاص دارد.

حبیب موسوی بی‌بالانی، امیر آزاده‌دل، میترا سرانی اصل، هادی خورشاهیان، پژمان قانون، کیومرث منشی‌زاده، رضا کردبچه، آفاق شوهانی و ضیاء‌الدین خالقی از جمله شاعرانی بوده‌اند که در این جلسات شعر حضور داشته و مجموعه شعرهای آن‌ها توسط منتقدان و علاقه‌مندان حوزه شعر نقد و بررسی شده است.

آخرین نشست نشست از سلسله نشست‌های کارگاه شعر و نقد شعر فرهنگسرای آفتاب در سال جاری با موضوع ارزیابی عملکرد جلسات شعر، چهارشنبه(۱۲ اسفند) از ساعت 16 و 30 دقیقه در فرهنگسرای آفتاب(کودک) واقع در خیابان شریعتی، روبروی خیابان دولت، کوچه امام‌زاده برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط