شنبه ۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۷
تازه‌ترین مجموعه داستان علی شجاعی منتشر شد

«عاشقي به وقت كتيبه‌ها»، مجموعه داستان تازه‌ای از علي شجاعي منتشر شد. وي در اين كتاب با در نظر داشتن بن‌مايه‌هاي روانشناختي در مناسبات انسان امروزي، بر آن بوده تا مخاطب را به تامل در فطرت و درونيات انساني فراخواند./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، شجاعي در اين مجموعه داستان بر آن بوده تا نقاط اتكا و ايمان دروني را در ذهن خواننده بر انگيزد و او را به دريافت پيام‌هاي دروني ترغيب كند.

وي در برخي از داستان‌هاي اين كتاب مانند «شايد شبيه حجم يک بودن» و «اين هماني پيام و رسانه»، تلاش داشته تا دقت نظر خاصي در انتخاب مضمون به خرج دهد و خواننده را در بسياري از موارد با نوعي از همذات‌پنداري همراه مي‌كند.

غیر از داستان «عاشقي به وقت كتيبه‌ها» كه در بخش‌هاي زيادي از داستان، فرم با مضمون به طور موازي پيش رفته‌اند در دیگر داستان‌های این کتاب توجه به محتوا بيش از ساختارهاي تكنيكي ديده مي‌شود. با این حال در قسمت‌هايي از داستان همچنان مشکلات تكنيكي به چشم مي‌خورند.

شجاعي در اين‌باره به «ايبنا» گفت: موضوعات اعتقادي در اين داستان‌ها به شيوه‌اي فراگير مطرح مي‌شوند و در واقع تا فطرت انساني پيش مي‌رود. زندگي مدرن تبعاتي را براي آدم‌ها به دنبال دارد و به اعتقاد من همه انسان‌ها بايد از آنها مطلع باشند.

وي افزود: در اين كتاب به دنبال تلنگري به خواننده و البته به خودم بودم و اينكه يک سري قواعد در خلقت وجود دارد كه ما از آنها بي‌اطلاعيم و آنها را فراموش كرده‌ايم و به تبع، اين بيسوادي نسبت به قوانين عالم، مشكلاتي برايمان به وجود آمده است. 

شجاعي تصريح كرد: فضاي تلخ در برخي داستان‌ها تجربي است. البته اين تلخي را در زندگي خيلي وقت‌ها نمي‌توانيم حل كنيم، چون منشا آن را نمي‌شناسم. در اين داستان‌ها شايد به گونه‌اي نجات يافتن با اتصال به فطرت و درون انساني و نيروي برتر اتفاق مي‌افتد و اين‌گونه است كه در تلخكامي‌ها و رنج‌ها راه رهايي خواهيم يافت.

داستان «عاشقي به وقت كتيبه‌ها» اين‌گونه آغاز شده: «هوشنگ خان كشتارگاه را دور مي‌زند و مي‌اندازد تو راسته پوست‌فروش‌ها. بوي تند پشكل توي سرش مي‌پيچد و حالش را بهم مي‌زند، ‌كنار چرخ يكي از پوستي‌ها خودش را يله مي‌كند و روي برف‌ها هرچه خورده، ‌بالا مي‌آورد. تا مچش توي برف است،‌ اما پالتوي چرمي كهنه‌اش را روي دوشش انداخته، ‌سوز مي‌پيچد توي بدنش. سرش گرم است هنوز...»

«سياهي چكيده بر هميشه اين روزها»، «بلاهت شرقي»، «رنگين كمان ميان مشق‌هاي باران خورده»، «يك نسخه براي شيدايي»، «لعنت بر اين بازي بي‌قاعده»، «شايد شبيه يك حجم بودن» و «اين روزها چه رنگي‌اند»، نام برخي داستان‌هاي اين كنابند.

«عاشقي به وقت كتيبه‌ها» نوشته علي شجاعي، به شمارگان2200 نسخه از سوي انتشارت «كتاب نيستان» منتشر شده است. 

اين كتاب 132 صفحه‌اي با قيمت 2200 تومان به فروش مي‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها