چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۸
ويرايش دوم کتاب تغذيه ورزشي هيومن کنتيکس منتشر شد

کتاب « تغذيه ورزشي براي سلامتي و عملکرد مناسب» اثر «مليندا مانور»، «نانا ماير»، «جانيس تامپسون» با ويرايش دوباره از سوي انتشارات هيومن کنتيکس آمريکا منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاري کتاب ايران(ايبنا)، اثر حاضر با ارايه آخرين اطلاعات در دسترس در حوزه ترکيبات بدن، نياز بدن به پروتيين و به کارگيري رژيم‌هاي غذايي براي ورزشکاران و آغاز دوباره آن‌ها از سوي ورزشکار و همچنين ارايه روش‌هاي مختلف و تازه جهت کاهش وزن، مي‌تواند براي عموم مردم، کارشناسان، ورزشکاران و دانشجويان رشته تحصيلي تربيت ‌بدني و علوم ورزشي موثر واقع گردد.

اين اثر به مخاطب کمک مي‌کند تا عملکرد مواد مغذي در بدن و چگونگي اين مواد مغذي در بهداشت، درمان و عملکرد ورزشي را بهتر درک کند، همچنين نويسنده در اين کتاب به ارايه اطلاعت روشن، جامع و دقيق درباره علم تغذيه مي‌پردازد.

در اين ويرايش از کتاب شاهد تجديد نظر‌هاي اساسي و به‌روز شدن بخش‌هاي مختلف کتاب هستيم. همچنين بازتاب آخرين مسايل، دستورالعمل و توصيه‌هايي براي افراد فعال تنظيم شده است. برخي از فصل‌هاي کتاب به طور کامل بازنويسي شده و همچنين توصيه‌هاي غذايي از سازمان‌هاي مختلف مرتبط با حوزه تغذيه آمريکا از جمله سازمان کشاورزي(هرم غذايي ورزشکاران) و سازمان فعاليت‌هاي بدني(DHHS) در اين اثر آمده است.

اين کتاب در 16 فصل تنظيم شده و داراي پنج پيوست درباره تغذيه است که از جمله آن‌ها مي‌توان به، کربوهيدرات به عنوان يک سوخت براي تمرين، پروتيين و ورزش، انرژي و عناصر تعادل، مصرف انرژي، ترکيب بدن، مايعات و تعادل، مواد آنتي اکسيدان، تغذيه و ارزيابي تناسب‌اندام، سنجش مواد غذايي و درصد چربي بدن ورزشکاران(پيوست)، اشاره کرد.

در توضيحات کتاب درباره مولفان اثر آمده است: « مليندا مانور دکتراي علوم تغذيه و ورزش و متخصص تغذيه و همچنين استاد دانشگاه ايالتي اورگان است. وي بيش از 25 سال به تحقيق، پژوهش و تدريس تغذيه، رژيم غذاي و ورزش پرداخته است و تاکنون بيش از 60 مقاله و شش کتاب در اين حوزه نگاشته است».

نانا ماير استاديار علوم بهداشت در دانشگاه کلرادو آمريکا به عنوان دانشمند در تغذيه ورزش شناخته شده و از سال 1997 نيز به تدريس اشتغال داشته است. او بحث درجه اهميت تغذيه در ورزش را در دانشگاه يوتاجاز آمريکا توسعه داده و اکنون در حال تدوين برنامه تحصيلات تکميلي جديدي براي دانشگاه کلرادو و اسپرينگز در ايالت کلرادو است. حوزه تحقيقات اوليه ماير را ورزشکاران زن تشكيل مي‌دهند و او به مسايل مرتبط با تغذيه آن‌ها در المپيک پرداخته است. 

جانيس تامپسون نيز استاد تغذيه و بهداشت عمومي و رييس اداره ورزش، تغذيه و بهداشت در دانشگاه بريستون بريتانيا است. او بيش از 20 سال به تحقيق و تدريس تغذيه و بهداشت عمومي در دانشگاه مشغول بوده و علاوه برهمکاري در تاليف نخستين نسخه از کتاب تغذيه ورزشي، 3 کتاب درسي در همين حوزه تاليف کرده است.

کتاب « تغذيه ورزشي براي سلامتي و عملکرد مناسب» از سوي انتشارات هيومن کنتيکس در 560 صفحه با بهاي 79 دلار آمريکا منتشر شده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط