علی محمدپور در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به به حضور ۱۷ ناشر کتاب الکترونیکی، صوتی و پلتفرمهای فعال در این حوزه، عنوان کرد: حضور ناشران کتاب الکترونیک در نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران، نخستینبار، توجه مخاطبان را جلب کرده است، مخاطبانی که سالهاست از محصولات این ناشران استفاده میکنند، اکنون نخستینبار شاهد حضور آنها در نمایشگاه بینالمللی کتاب هستند.
محمدپور افزود: در مجموع حدود ۱۵۰ هزار عنوان کتاب الکترونیکی جدید منتشر شده که رقم قابل توجهی است. ناشران الکترونیکی امسال با حضور پلتفرمهای کتاب صوتی و الکترونیکی، فرصت بیان دغدغهها و دریافت بازخوردهای خود را یافتهاند.
وی با طرح این موضوع که حضور ناشران الکترونیکی در نمایشگاه ۱۴۰۴ با واکنش منفی ناشران مواجه شده بود، گفت: اما حضور پلتفرمهای کتاب الکترونیکی و صوتی در این دوره از نمایشگاه، به دلیل نقش آنها به عنوان بخشی از زنجیره انتشار کتاب، با بازخورد مثبت ناشران همراه بوده است.
محمدپور همچنین یادآور شد: ناشران الکترونیکی، کمپینهای مختلفی برای جذب مردم به نمایشگاه کتاب طراحی کردهاند که با هدف تشویق مردم به مطالعه قانونی کتاب الکترونیکی تشکیل شده است.
به گفته وی، هر روز رونمایی و حضور میهمانان ویژه، از برنامه ناشران این بخش است، معرفی بهترین کتابهایی که از نمایشگاه میتوان خرید، معرفی بهترین کتابهای سال، کمپین تخفیف کتابخانه اشتراکی در نمایشگاه و اعمال کد تخفیف ویژه نمایشگاه برای کتابها، از دیگر برنامههای این کمپینها در ایام نمایشگاه است.
نظر شما