یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۲
کتاب بابا کی می آیی؟

کرمان- کتاب «بابا کی می آیی؟» اثری از محمدحسین خانی است و زندگینامه شهید جاویدالاثر محمود میرافضلی را روایت می کند که در دهم اردیبهشت ۱۳۶۱ بر اثر جراحت جنگی شهید شد و تاکنون اثری از پیکر او به دست نیامده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمان، محمدحسین خانی یکی از نویسندگان استان کرمان است که اولین اثری وی «بابا کی می آیی؟» است و در حوزه دفاع مقدس نیز فعالیت می کند. از آثار دیگر این نویسنده می توانیم به «پای پیاده» و «مرد لحظه ها» اشاره کرد.

کتاب «بابا کی می آیی؟» از دختری صحبت می کند که بیشتر از سه دهه پدر خود را ندیده و تنها با قاب عکسی از او در این سال های طولانی زندگی کرده است. در این میان از دلتنگی های مادری صحبت به میان می آید که طبق عادت هر روزه، صبح خود را با آب و جاروی کوچه آغاز می کند و منتظر قاصدی از سوی فرزندش است و به انتظار می نشیند. علاوه بر این، اشاره به مادر و فرزند او صحبتی از همسر شهید هم می شود که با توجه به روایت داستان می توان او را به کوه صبر تشبیه کرد که رسالت زینبی خود را ادامه داده زیرا او در این سال ها علاوه بر همسر خود، برادر، دختر و داماد خود را نیز از دست داده است.

در بخشی از این کتاب می توانیم به نامه فرزند ارشد ایشان اشاره ای داشته باشیم:

«پدر عزیزم سلام: من فاطمه دختر بزرگ تو هستم، که در غم نداشتن پدری مهربان و دلسوز می‌سوزم. من زیاد تو را ندیدم. چیزی هم از تو به یاد نمی‌آورم. باباجان، وقتی چشم‌هایم را باز کردم بچه بودم و چیزی نمی‌فهمیدم. اما در همان مراحلی که توانستم معنی محبت را بفهمم، خدای مهربان تو را از ما گرفت.

من نتوانستم محبت پدر را احساس کنم و از مهر و محبت پدر بی‌نصیب شدم. بعضی از دوستان و همرزمانت می‌گویند: تو شهید شده‌ای اما بعضی دیگر می‌گویند که تو زخمی شده‌ای و احتمال دارد که اسیر شده باشی و ما نمی‌دانیم کدام یک را باور کنیم…»

کتاب «بابا کی می آیی؟» با وجود عنوان مناسبی که برای آن انتخاب شده همینطور طرح جلد کتاب، بیانگر محوریت اصلی داستان است، که برای اولین بار در سال ۱۳۹۷ توسط انتشارات گرا منتشر شده و تاکنون به چاپ ششم رسیده است. این کتاب در ۲۴۸ و در قطع رقعی در کتابخانه ها موجود است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها