پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷
بدرقه شهید خدمت بهروز قدیمی بر روی دستان مردم زنجان

زنجان- مردم شهیدپرور استان زنجان، شهید خدمت سرهنگ بهروز قدیمی را به خانه ابدی بدرقه کردند.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): از ساعتی پیش تشییع پیکر مطهر سرهنگ بهروز قدیمی، تکنسین پرواز شهید همراه رئیس جمهور شهید با حضور جمعیت کثیری از مردم زنجان از مقابل مسجد جامع این شهر آغاز شد.

شهید «بهروز قدیمی» ۱۰ آذرماه سال ۵۸ در روستای درسجین چشم به جهان گشود و ۲۵ شهریور ۷۴ با تخصص الکترومکانیک، وارد نیروی هوایی ارتش شد؛ او در پایگاه‌های شکاری همدان، چابهار، مهرآباد و آشیانه جمهوری اسلامی ایران خدمت کرده و دارای ۷۲۰ ساعت پرواز بود.

شهید «بهروز قدیمی»، سرگرد نیروی هوایی ارتش بود که به عنوان سرگرد فنی بالگرد، در پرواز بالگرد حامل رئیس‌جمهور حضور داشت.

مردم شهید پرور زنجان با چشمانی اشکبار و با در دست داشتن تصاویری از شهید آیت الله رییسی و همراهان ایشان به مقام شامخ این شهدا ادای احترام کردند و هم اینک با عزاداری و نوحه‌سرایی در حال مشایعت شهید بهروز قدیمی به سوی خانه ابدی هستند.

طبق هماهنگی صورت گرفته از سوی بنیاد شهید پس از استقبال مردم زنجان؛ پیکر این شهید مطهر در روستای زادگاهش در شهرستان ابهر به خاک سپرده می‌شود.

بدرقه شهید خدمت بهروز قدیمی بر روی دستان مردم زنجان

نامگذاری یک بلوار در ابهر به نام شهید رئیسی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در ارتباط با این مراسم گفت: برابر هماهنگی های انجام شده، پیکر مطهر شهید قدیمی ساعت ۱۰ برای اقامه نماز به سبزه میدان مقابل مسجد جامع شهر زنجان منتقل و پس از اقامه نماز و تشییع در مسیر سبزه میدان تا امامزاده سید ابراهیم (‌ع)، رهسپار شهر ابهر می‌شود.

عباس برزگر افزود: در شهر ابهر نیز پس از برگزاری آیین تشییع، پیکر مطهر شهید به روستای درسجین منتقل و در زادگاهش به خاک سپرده می‌شود.

وی ادامه داد: پس از مراسم وداع و تشیع پیکر شهید سرهنگ بهروز قدیمی تا میدان انقلاب، پیکر این شهید ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه امروز از میدان امام حسین (ع) ابهر به سمت مصلی این شهر تشییع و در زادگاهش روستای درسجین مراسم خاکسپاری انجام خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان افزود: همچنین با توجه به اینکه یکی از شهدای راه خدمت اهل شهرستان ابهر بوده به یاد این شهید و رئیس جمهور از بلوار ورودی شهرتا میدان شهدا به نام آیت‌الله رئیسی نامگذاری خواهد شد.

وی با توضیح اینکه این نام‌گذاری به تائید حداکثری اعضای شورای اسلامی شهر ابهر رسیده است، ادامه داد: با تایید مصوبه از سوی فرمانداری این نامگذاری انجام خواهد شد.

برپایی نمایشگاه از اثار هنری شهدای خدمت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه از روز شهادت شهدای خدمت هنرمندان زنجانی نسبت به تهیه آثار هنری در این زمینه اقدام کرده‌اند، افزود: بر آن هستیم که این آثار در قالب نمایشگاهی دایر شود.

اصغر حاج علی اکبری همچنین از تدارک برگزاری جشنواره رسانه‌ای مربوط به سفر دوم ریاست جمهوری به زنجان خبر داد و گفت: این برنامه نیز برای نمود بیشتر خدمات آیت‌الله رئیسی در قبال مردم زنجان اجرایی می‌شود.

وی همچنین از سرودن اشعار متعددی توسط شاعران زنجانی در وصف شهدای خدمت خبر داد و افزود: این شعرها نیز که نشانه عرض ارادت اهل ادبیات به رئیس جمهور و همراهان وی است؛ در فضای مجازی و همچنین سایت‌های فرهنگی و هنری منتشر شده و برخی نیز در قالب پوستر و بنر چاپ شده است.

بدرقه شهید خدمت بهروز قدیمی بر روی دستان مردم زنجان

مردم استان زنجان قدردان خدمات دولت سیزدهم هستند

معاون استاندار زنجان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا در زنجان با اشاره به اینکه مراسمات متعددی در شهر زنجان برای گرامیداشت یاد خاطره شهدای خدمت برگزار شده است، اظهار کرد: شهید خدمت آیت‌الله رییسی در توجه به مشکلات بخش‌های مختلف جامعه و تحقق مطالبات مردم از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌کرد و در راه خدمت به مردم و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید.

ابوالفضل رفیعی با اشاره به اینکه مردم استان زنجان قدردان خدمات دولت سیزدهم به ویزه رئیس جمهور در محرومیت زدایی هستند، اضافه کرد: در همین راستا برنامه‌های گرامیداشت با محوریت مساجد استان برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط