یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸
۱۲۰ چاپخانه در استان زنجان فعال است

زنجان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۲۰ چاپخانه در استان فعال است، گفت: این چاپخانه‌ها در حوزه افست، سیلک، دیجیتال، بنر، صحافی و لیتوگرافی فعالیت دارند.

اصغر حاج علی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه حمایت از چاپخانه‌های استان اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲۰ چاپخانه در استان زنجان فعال است.

وی تصریح کرد: چاپخانه‌های استان زنجان در حوزه افست، سیلک، دیجیتال، بنر، صحافی و لیتوگرافی فعالیت دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه بیشترین تعداد چاپخانه‌های استان در شهرستان زنجان متمرکز است، گفت: تعداد چاپخانه‌های شهرستان ۷۶ باب است.

علی اکبری همچنین تعداد چاپخانه‌های شهرستان ابهر را ۲۰ مورد اعلام کرد و افزود: در شهرستان خرمدره هم ۵ باب چاپخانه در حوزه‌های مختلف فعال است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در شهرستان خدابنده ۱۵ باب و در شهرستان طارم هم ۲ باب چاپخانه فعال است، اضافه کرد: همچنین در شهرستان‌های ماهنشان و سلطانیه نیز یک چاپخانه فعال است.

وی با اشاره به اهمیت صنعت چاپ در زندگی مردم گفت: صنعت چاپ با زندگی روزمره مردم عجین شده است؛ بنابراین حمایت از این صنعت در اولویت‎‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: صنعت چاپ کامل‌کننده حوزه فرهنگ در حوزه کتاب و نشر کتاب است و هرچه که فعالان این عرصه تلاش کنند؛ این تلاش‌ها با تکمیل زنجیره درحوزه چاپ به ثمر خواهد رسید.

علی اکبری گفت: امروزه یکی از مشکلات مهم این صنعت، فرسودگی ماشین‌آلات و گران بودن تامین ماشین‌آلات برای چاپخانه‌ها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط