شنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۹
شطرنج، كتاب درسي دانش‌آموزان شود

مدير مسوول انتشارات فرزين عنوان کرد: همزمان با بازگشايي مدارس، اقدام به چاپ سه کتاب جديد در حوزه شطرنج کرده‌ايم تا دانش‌آموزان بتوانند از آن‌ها بهره‌مند شوند.\

حسين غياثي در گفت‌وگو با خبرگزاري کتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: سه کتاب «رموز استراتژيک در شطرنج»، «قوانين شطرنج» و «دانستني‌هاي شطرنج» عنوان اثر‌هاي تازه انتشارات فرزين است و همزمان با بازگشايي مدارس و دانشگاه‌ها منتشر شده است و براي استفاده دانش‌آموزان و دانشجويان در دسترس آن‌ها قرار خواهد رفت.

وي با بيان اين مطلب که تاکنون هيچ‌گونه حمايتي از سوي آموزش و پرورش براي توزيع کتاب‌هاي شطرنج در ميان دانش‌آموزان انجام نگرفته است، گفت: اين رشته ورزشي مي‌تواند براي دانش‌آموزان موثر واقع شود زيرا ذهن آنان را نسبت به مسايل تحصيلي و درس‌هاي مختلفي نظير رياضيات فعال خواهد کرد. لذا بايد براي ترويج آن ميان دانش‌آموزان و حتي دانشجويان تلاش بسياري انجام داد.

غياثي اضافه کرد: برگزاري کلاس شطرنج در مهد‌هاي کودک و مدارس غير دولتي از ضروريات است، زيرا تاثير مثبت آن را بر روند تحصيلي دانش‌آموزان به اثبات رسيده، اما متاسفانه مدارس دولتي به اين امر اهميت چنداني نمي‌دهند.

به گفته وي، بسياري از دانش‌آموزاني كه در المپيادهاي بين‌المللي و جهاني مدال‌آورند، بر بازي شطرنج تسلط مناسبي دارند.

غياثي با اشاره به فتواي سال 1367 امام خميني(ره) مبني بر حلال بودن بازي شطرنج، آن را عاملي براي جهش مناسب انتشار كتاب‌هاي اين رشته ورزشي دانست و گفت:  به همين دليل امروزه در كشورمان هفت استاد بزرگ شطرنج پرورش يافته‌اند كه تغذيه علمي آنان  از طريق كتاب صورت مي‌گيرد.

وي ادامه داد: انتشارات تخصصي ورزشي به ويژه در حوزه شطرنج عصاي دست فدراسيون شطرنج و سازمان تربيت‌بدني است، لذا بايد براي چاپ و توزيع كتاب‌هاي اين رشته ورزشي از اين‌گونه انتشارات حمايت بيشتري شود.

غياثي در پايان درباره تشكيل انجمن انتشارات تخصصي ورزشي تصريح كرد:‌ نشست‌ها و جلسه‌هاي متعددي براي رفع موانع موجود بر سر راه تشكيل اين انجمن برگزار شده است اما در عمل تاثيري نداشته، زيرا براي اين امر بايد با سازمان تربيت‌بدني و فدراسيون‌هاي ورزشي همكاري متقابل داشته باشيم و بتوانيم براي چاپ، توزيع و حتي برگزاري نمايشگاه تخصصي كتاب‌هاي ورزشي از آنان ياري بگيريم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط