چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۶
مسابقه «قصه‌های رمضان» در کانون پرورش فکری زنجان برگزار می‌شود

زنجان- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: مسابقه قصه‌گویی «قصه‌های رمضان» در کانون پرورش فکری استان زنجان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام علیرضا عیسی‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از روزهای پایانی سال قبل برنامه‌هایی در کانون پرورش فکری در حال اجراست که با استقبال خوبی از سوی اعضا مواجه شده است.

وی از برگزاری مسابقه کتابخوانی عمو نوروز و خاله بهار در مراکز کانونی خبر داد و گفت: این برنامه فرهنگی در بین کانون‌های روستایی توسط کتابخانه‌های سیار اجرایی شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به اینکه از آغاز ماه رمضان نیز برنامه‌های مناسبتی به صورت مجازی و حضوری در قالب آموزش آداب رفتاری در ماه مبارک رمضان و همچنین اعمال روزه‌داری در حال اجراست، افزود: البته برای فهم بیشتر این ماه توسط اعضای کودک مسابقه قصه گویی در این ماه هم اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: این مسابقه قصه‌گویی توسط مراکز کانونی سیار و ثابت در قالب «قصه‌های رمضان» برگزار می‌شود و کودکان به بیان خاطرات و یا داستان‌های خود پیرامون ماه مبارک رمضان می‌پردازند.

عیسی‌خانی ادامه داد: کودکان می‌توانند قصه‌های خود را که شامل خاطرات والدین و یا مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها یا روزه اولی‌ها در قالب روزه گرفتن است مکتوب بنویسند و در مسابقه شرکت کنند.

در حال حاضر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ۱۶ مرکز ثابت و ۱۲ کتابخانه سیار در سطح استان فعال است و هر کتابخانه سیار ۱۵ تا ۳۰ روستا را تحت پوشش دارد.

اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ۱۲ هزار و ۶۰۴ نفر است و درصد اعضای روستایی نیز بالاست و با توسعه متوازن امکانات کودکان این مناطق هم از برنامه‌های کانون بهره‌مند می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط