شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۳
احداث کتابخانه تخصصی مهدویت تا انتشار فصلنامه عطر نرگس در هرمزگان

هرمزگان - برنامه نیمسال جدید بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) اعلام شد که احداث کتابخانه تخصصی مهدویت و انتشار فصلنامه عطر نرگس در هرمزگان ازجمله برنامه های این بنیاد است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری بنیاد مهدی موعود (عج) به ریاست حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان در دوره انتصاب امیرمحمد رضایی زارعی به عنوان سرپرست بنیاد برگزارشد.

سرپرست بنیاد مهدی موعود (عج) هرمزگان ضمن اشاره به اهمیت و توجه به مسئله مهدویت بیان کرد: رسانه‌های غرب به دنبال تحریفِ واقعیتِ اسلام بویژه مهدویت هستند و هزینه‌های گزاف و سنگینی را به منظور تخریب جایگاه و واقعیت مسئله ظهور و منجی انجام می‌دهند و اذهان عمومی را به شک و شبهه در این زمینه ترغیب می‌کنند. بنابراین وظیفه ماست که هدفمند و آگاهانه و بیش از پیش در این امر قدم برداشته و فعالیت کنیم.

امیرمحمد رضایی زارعی برنامه های شش ماهه ۱۴۰۳ این بنیاد را اعلام کرد که می توان پیگیری احداث کتابخانه تخصصی مهدویت، انتشار فصلنامه عطر نرگس، برگزاری دوره سواد رسانه با محوریت مهدویت، تهیه و ضبط برنامه تلویزیونی با محتوای مهدویت و انقلاب در صداوسیماخلیج فارس و برگزاری جشنواره مهدویت و مقاومت در ۲ خردادماه از مهم‌ترین آن‌ها نام برد.

وی همچنین برگزاری طرح یاران موعود در دو سطح دانش آموزی و دانشجویی، ایجاد و فعال سازی کانون‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها حول محور فعالیت‌های بنیاد و نهاد رهبری، برگزاری دوره تربیت مربی ویژه طلاب، فرهنگیان، دانشجویان و روحانیون با ظرفیت ۴۰۰ نفر، برگزاری دوره تربیت مربی نوجوانان ویژه نوجوانان فعال حوزه مهدویت با ظرفیت ۱۰۰ نفر، برگزاری پیش همایش مهدویت و انقلاب اسلامی، برگزاری اردوی تفریحی زیارتی سفر به جمکران برای فعالین حوزه مهدویت به صورت رایگان، برگزاری مراسم نهم ربیع در شهریورماه و برگزاری نشست وبیناری حوزه مهدویت و پاسخ به شبهات مهدوی را از دیگر برنامه‌های نیمسال اول سال جدید اعلام کرد.

رضایی زارعی در پایان گفت: به منظور پیشبرد این اهداف و بهبود در عملکرد هرچه بهتر و با کیفیت‌تر فعالیت‌ها و گستردگی سطح اجرایی برنامه‌ها، نیازمند مشارکت و همکاری دستگاه‌های اجرایی و همراهی اعضای شورای سیاست‌گذاری بنیاد هستیم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندر عباس نیز در ادامه به شرح چگونگی تشکیل بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) در هرمزگان و عملکرد آن از زمان تاسیس تا کنون پرداخت و بیان کرد: یکی از دغدغه‌ها و دل نگرانی‌های من، امر و مسئله مهدویت است، چرا که در این حوزه آن طور که باید کار نشده و برخلاف این کم کاری ها، رسانه معاند از هیچ تلاشی در راستای تخریب و ترغیب اذهان عمومی نسبت به امر ظهور و مهدویت دریغ نکرده است و این یعنی نیازمند فعالیت‌هایی هدفمند، فکر شده و مداوم در حوزه مهدویت هستیم.

حجت الاسلام عبادی زاده نسبت به انتصاب امیر محمد رضایی زارعی به عنوان سرپرست جدید بنیاد بیان کرد: رضایی زارعی، جوانی توانمند با ارتباط خوب در راستای مشارکتِ با دستگاه‌ها و علاقمند به مسئله مهدویت است که با پیگیری و تلاش‌های وی و همراهی اعضای شورا، اتفاقات خوبی در امر مهدویت در استان رقم خواهد خورد.

وی خطاب به اعضای شورای سیاست‌گذاری بنیاد افزود: بی شک همه شما خارج از بُعدِ مسئله سمت و عنوان دولتی و الزام به اجبار در فعالیت حوزه مهدویت در این جلسه حاضر بودید و هدف شما خدمت مخلصانه برای امام زمان و منتظران بوده که دراین جلسه شرکت کرده‌اید، پس خواهان مشارکت شما در امور مرتبط به تصمیم‌گیری، هدف گذاری و پشتیبانی شما از برنامه های بنیاد هستیم. زیرا بنیاد تمام برنامه‌ها و اهداف را در حوزه اجرایی، جامه عمل می‌پوشاند و در مقابل نیازمند حمایت‌های فکری، مالی و همراهی و مساعدت شما نمایندگان دستگاه‌ها وارگان ها در راستای تحقق این امر هستیم.

عبادی زاده با اشاره به اینکه در هفته گذشته اولین جلسه فعالین مهدوی به همت بنیاد مهدی موعود برگزار شد، گفت: در جمع فعالین مهدوی هم بیان کردم که چشم انداز فعالیت باید به نحوی باشد که تا پایان ۱۴۰۳ بتوانیم ۳۱۳ کانون مهدوی در سراسر استان داشته باشیم و هدف گذاری فعالیت باید از آموزش و پرورش، دانشگاه ها و مساجد شروع و به بقیه حوزه‌ها ورود کند تا خروجی آن تشکیل بزرگترین اجتماع و گردهمایی فعالین حوزه مهدویت در استان را شکل دهد که این به نوبه خود یعنی دربرگرفتن و پای کار آوردن سیلِ عظیمی از جمعیت با مسئله مهدویت و ظهور است.

به گزارش ایبنا، حجت الاسلام عبادی زاده ریاست شورای سیاست‌گذاری بنیاد مهدی موعود، مهدی دوستی استاندار هرمزگان نائب رئیس این شورا و امیرمحمدرضایی زارعی سرپرست بنیاد به عنوان دبیر این شورا هستند و روسا و مدیران ۱۲ دستگاه و نهاد دیگر به عنوان اعضای این شورا، احکام خود را در این جلسه از سوی حجت الاسلام عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان دریافت کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها