جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
همایش ملی شعر مقاومت در بیجار برگزار می‌شود

کردستان - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری سومین همایش شعر «مرد میدان» در سطح ملی خبر داد و گفت: این محفل ادبی با حضور شاعران برگزیده شعر مقاومت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج، علی‌اصغر دریایی بعدازظهر جمعه در جمع اصحاب رسانه استان با اشاره به برگزاری همایش ملی شعر مرد میدان اظهار کرد: این همایش با موضوع و محوریت سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت غزه به میزبانی شهرستان بیجار برگزار خواهد شد.

وی زمان برگزاری این همایش را یکشنبه ۲۰ اسفند اعلام کرد و افزود: همایش ملی شعر مرد میدان با حضور شاعران برگزیده و ملی شعر مقاومت و اهالی فرهنگ و ادب کشور مزین است و حاج ولی الله کلامی، شاعر ملی و آیینی مهمان ویژه این همایش است.

دریایی با اشاره به اینکه همایش شعر «مرد میدان» در گذشته بصورت منطقه‌ای برگزار شده، افزود: این نخستین بار است همایش بصورت ملی برگزار می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان همچنین گفت: زبان هنر یکی از بهترین ابزارها برای بیان رشادت‌ها، فداکاری‌ها و از خودگذشتگی‌های «سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی» است و شعرای آیینی می توانند در این زمینه آثار خوبی خلق کنند.

همایش ملی شعر مقاومت با عنوان «مرد میدان» در بیجار برگزار می‌شود

دریایی برگزاری این همایش را ظرفیتی برای بیان خصوصیات اخلاقی، رفتاری و تلاش‌ها رشادت‌های حاج قاسم و شهدای مقاومت دانست و یادآوری کرد: شاعران آیینی با خلق آثار خود بر هر چه پربارتر برگزار شدن این همایش بیفزایند.

وی اضافه کرد: سومین همایش ملی شعر «مرد میدان» به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۰ صبح در سینما آزادی بیجار برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها