سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳
شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان برگزیدگان خود را شناخت

کردستان - مراسم اختتامیه شانزدهمین دوره مسابقات ملی قرآن با عنوان مدهامتان در قالب بزرگترین رویداد قرآنی مساجد کشور؛ با حضور حافظان و قاریان و بچه‌های مسجدی و جمعی از مسئولان کشوری و استان کردستان، در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور اهل سنت دوشنبه شب در این مراسم با بیان اینکه امروز بهترین راه برون رفت جامعه از مشکلات برگشتن حول محور قرآن است، اظهار کرد: کتاب قرآن و وجود رسول اکرم (ص) محور وحدت و جمع شدن همه ما ماست.

ماموستا امامی ادامه داد: قرآن کریم محور وحدت همه مسلمین است و در اشعار شاعران عرب به اهمیت و جایگاه این کتاب الهی اشاره شده که یک ملت با همه اقوام و مذاهب دور قرآن کریم جمع می‌شوند.

شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان برگزیدگان خود را شناخت

وی به جنایات رژیم صهیونسیتی در غزه نیز اشاره کرد و افزود: امروزه بیش از ۳۰ هزار نفر در مقابل چشم همه جهانیان کشته می‌شود و دروغین بودن مدعیان حقوق بشر به وضوح دیده می‌شود.

امام جمعه مهاباد و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور اهل سنت، مطرح کردن مسائل چون اقوام و مذاهب را توطئه دشمن دانست و اضافه کرد: ما با وحدت حول محور قرآن نشان داده‌ایم که در کنار هم هستیم و مرز بوم ما اسلام است.

ماموستا امامی، با بیان اینکه در سه دهه اخیر بیشترین تهاجم دشمن به وجود رسول اکرم و قرآن بوده است، یادآوری کرد: این دو موضوع باعث پیشرفت اسلام در جهان شده و همه شاهد پیشرفت تمدن نوین اسلامی مدنظر رهبر انقلاب اسلامی هستیم.

مدهامتان راهکاری برای افزایش نشاط معنوی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در ادامه این مراسم گفت: مدهامتان راهکاری برای افزایش نشاط معنوی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و کشف استعدادهای نهفته قرآنی است.

علی اصغر دریایی، با بیان اینکه رقابت در نهایت رفاقت در این مراسم شکل گرفت، ادامه داد: هدف ما در اصل ترویج مفاهیم قرآنی و ترویج فضائل اخلاقی در جامعه، افزایش نشاط معنوی جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی است و مساجد باید پایگاه قرآنی شوند.

شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان برگزیدگان خود را شناخت

وی با بیان اینکه جشنواره قرآنی مدهامتان راهکاری برای افزایش نشاط معنوی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و کشف استعدادهای نهفته قرآنی است، اضافه کرد: همه ظرفیت‌ها را بکار بستیم تا حرف مقام معظم رهبری به بار بنشیند و در ترویج فعالیت‌ها از نقطه محور به محله محور و در نهایت به مسجد محور رسیدیم تا مساجد را پایگاه قرآنی قرار دهیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان یادآوری کرد: برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با نگاه مردم پیش می رود و مردم و قرآنیان در پیشبرد برنامه‌ها فعالیت دارند.

دریایی، کشف استعدادهای نهفته را نیز هدف دیگر این برنامه‌های قرآنی دانست و عنوان کرد: در تلاشیم این اهداف را به فضل الهی محقق کنیم.

اعلام برگزیدگان

هیئت داوران شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان برگزیدگان مسابقات را به شرح زیر اعلام کرد.

در بخش قرائت ترتیل برادران زیر ۱۶ سال مبین نصیری از استان آذربایجان غربی حائز رتبه نخست، امیرعلی دروکی از خراسان رضوی دوم و سیدعلیرضا مولایی اندلیبی از اردبیل سوم شد.

در بخش قرائت تقلیدی برادران زیر ۱۶ سال محمد اسماعیل وردنجانی از چهارمحال و بختیاری و امیرحسین باقری از قم اول؛ محمد پارسا پورحسین از آذربایجان غربی دوم، دانیال کرمی قزلی از کرمانشاه سوم شد و علی شریفی از کردستان شایسته تقدیر شناخته شد.

شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان برگزیدگان خود را شناخت

در بخش اذان برادران زیر ۱۶ سال ابوالفضل عدالت‌خواه از بوشهر اول، محمد حسن غفاری از قم دوم و امیرعلی پیرزادی از ایلام سوم شدند.

در بخش اذان برادران بالای ۱۶ سال مجید گوزل پور از تهران اول، مهدی جوزی از قزوین دوم و امیر حسین فلاحی از گلستان سوم شدند.

در بخش قرائت تحقیق برادران بالای ۱۶ سال امیر حسین انواری از یزد اول، محمد اسدی سریاب از بوشهر دوم و محمدرضا حقیقت‌فر از تهران سوم شدند.

در بخش قرائت ترتیل برادران بالای ۱۶ سال محمد مهدی محودی از قم اول، رسول بخشی از تهران دوم و یوسف عیاشی از خوزستان و حسین پرندک از فارس به صورت مشترک سوم شدند.

در بخش حفظ کل برادران بالای ۱۶ سال محمد مهدی رضائی از اصفهان حائز رتبه نخست، محمد رضا جعفرپور از گیلان دوم و مهدی برنده از همدان سوم شدند.

شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان برگزیدگان خود را شناخت

در بخش حفظ کل خواهران بالای ۱۶ سال فاطمه تقی‌نژاد از آذربایجان غربی رتبه نخست، سارا شیراوند از اصفهان و مرضیه حاکمی‌پور از خوزستان منطقه آزاد اروند سوم شدند.

در بخش قرائت تحقیق خواهران لیلا دورقی از خوزستان منطقه آزاد اروند رتبه نخست، مرضیه پورتیمور از ایلام دوم و سحر میرزاخانی از چهارمحال و بختیاری سوم شدند.

در بخش قرائت ترتیل بالای ۱۶ سال خواهران عاطفه ناصح از گیلان اول، ملیکا فخری از خراسان رضوی دوم و رقیه حیدری‌نژاد از کرمان جنوب سوم شدند.

در بخش قرائت ترتیل زیر ۱۶ سال خواهران هما دل فکار از خراسان رضوی، نائمه دستور از اصفهان دوم و ساره اعتصامی جو از فارس سوم شدند.

این مراسم با حضور حجت الاسلام خداداده، رییس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، حاج ماموستا امامی، امام جمعه مهاباد و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور اهل سنت، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در کردستان، اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان، عاشقان کلام وحی و با استقبال گسترده بچه‌های مسجدی و فعالان قرآنی مساجد استان کردستان همراه بود.

مرحله کشوری شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان با حضور ۲۸۰ برگزیده کشوری در ۲ بخش خواهران و برادران روزهای یکشنبه و دوشنبه ۱۳و۱۴ اسفند در سنندج برگزار شد.

راه یافته‌گان به مرحله کشوری این مسابقات قرآنی در پنج رشته قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، اذان و حفظ کل در ۲ بخش برادران و خواهران با هم به رقابت پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها