یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
«پیله‌های ریز و پیز» وارد دنیای بازار نشر شد

گلستان- کتاب «پیله‌های ریز و پیز» به قلم سمانه بای و به همت نشر طلایی بر روی پیشخوان کتاب‌فروشی‌ها قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گلستان، کتاب «پیله‌های ریز و پیز» از مجموعه کتاب‌های «سرزمین جاودانی من» به قلم سمانه بای بانوی شاعر رامیانی در ۲۴ صفحه مصور رنگی و شمارگان هزار نسخه روانه بازار نشر کتاب شد.

تصویرگری این مجموعه را آمنه ساداتی، هنرمندی از شهرستان کلاله بر عهده داشته که به‌صورت نسخه مجازی نیز قابل خریداری است.

«پیله‌های ریز و پیز» یک کتاب شعر کودکانه و زیبا در معرفی «پرورش کرم ابریشم» یا «نوغان‌داری» از مشاغل سنتی کشورمان در منطقه رامیان در استان گلستان است که با زبانی ساده و با تصاویری جذاب، بچه‌ها را با این شغل آشنا می‌کند.

همچنین مجموعه کتاب‌های «سرزمین جاودانی من» پویشی دغدغه محور، غیرانتفاعی و مردم‌نهاد برای تدوین کتاب‌های داستان و شعر محلی و هدفمند کودکان و نوجوانان است.

بومی بودن نویسنده و تصویرگر، محلی بودن داستان و سوژه و درون‌مایه‌های توان‌افزا برای بچه‌ها در راستای کمک به ساختن آینده‌ای بهتر برای ایران عزیزمان، از مشخصه کتاب‌های این مجموعه به شمار می‌رود.

این اثر از دل یک فرآیند مشارکتی تولیدشده است و در تدوین آن علاوه بر شاعر و تصویرگر (در مقام پدیدآورندگان اصلی)، فاطمه یزدی زاده (تسهیلگر) و هامون طهماسبی (مدیر پروژه) به‌عنوان یک گروه پشتیبان و تسهیلگر نیز در کمک به بازبینی و ارزیابی متون یا تصاویر این کتاب نقش‌آفرینی کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها