پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳
جایزه «آذر» سال آینده با همکاری خانه کتاب برگزار می‌شود

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برنامه‌ریزی برای برپایی جشنواره بازنویسی ادبیات کهن (جایزه آذر) به یاد مهدی آذر یزدی با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران خبر داد.

حسین دشتی در حاشیه برگزاری جشنواره شعر و داستان قاصدک درگفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با ابراز خرسندی از برپایی این رویداد به میزبانی شهرستان تفت عنوان کرد: استان یزد دارای داشته‌های عظیم و دیرینه فرهنگی است و مفاخر زیادی در حوزه ادبیات این استان درخشیده‌اند. حضور ادب‌جویانی که از قلم برای انتقال دانش و تجربه بهره می‌گیرند در یزد کمک می‌کند که داشته‌های یزد به شیوه‌ای جذاب، شنیدنی و خواندنی به سایر هموطنان در امروز و آینده منتقل شود. همان‌گونه که گذشتگان نیز این داشته‌ها را انتقال داده‌اند.

دشتی اظهار امیدواری کرد که تولیدات ادب‌جویان این دوره قاصدک بتواند در معرفی هرچه بیشتر یزد موثر باشد.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه خانه کوچک و محقر مرحوم آذر یزدی محلی فرهنگی برای آشنایی دانش‌آموزان، گردشگران و سایر شهروندان با آثار و ارزش‌های ادبی یزد به‌ویژه پدر ادبیات کودک ایران است، افزود: آذریزدی به یک خانه، کوچه و محله خاص محدود نمی‌شود و آثارش چنان جایگاه سترگی دارد که همه می‌توانند از آنها استفاده کنند. هنوز با گذشت سال‌ها از درگذشت آذریزدی کسی نتوانسته جای وی را بگیرد و نویسنده تراز اول ادبیات کودک و نوجوان محسوب می‌شود.

وی همچنین گفت: سال آینده با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران جشنواره بازنویسی ادبیات کهن فارسی (جایزه آذر) را به یاد وی برگزار خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها