پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
رقابت روستاها و عشایر کرمان در دهمین جشنواره ملی روستاها و عشایر دوستدار کتاب

کرمان- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از رقابت روستاها و عشایر سراسر استان در دهمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمان، محسن روحی در گفت و گو با رسانه ها افزود: این جشنواره به منظور ارزیابی کارنامه و عملکرد روستاییان و عشایر در حوزه ترویج کتاب و کتاب و پشتیبانی از طرح‌های ابتکاری در راستای تقویت هویت ایرانی- اسلامی، در میان جامعه روستایی و عشایری سراسر کشور از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان خاطر نشان کرد: در جشنواره نهم روستاهایی که علاوه‌بر ایده‌ها و ابتکارات مرتبط با ترویج کتاب‌خوانی، نتایج اقدامات و برنامه‌های انجام شده را ارائه نمایند، پس از داوری به عنوان روستای برگزیده شناخته شده و حمایت‌های مادی و معنوی نهادهای مشارکت کننده را در جهت ارتقاء سطح فعالیت‌های خود در آینده دریافت خواهند کرد.

وی شاخص‌های انتخاب این جشنواره را تناسب با نیازهای محلی، آیین‌های بومی و ارزش‌های دینی و فرهنگی- داشتن تأثیرات پایدار در ارتقای سطح فرهنگ کتاب خوانی- برخورداری از مشارکت مردمی و پشتیبانی واحدهای اجرایی روستا و عشایر- داشتن پوشش جمعیتی مناسب- بهره گیری از ظرفیت مفاخر علمی و فرهنگی- تقویت نشاط اجتماعی- استفاده مناسب از ظرفیت های فضاهای مجازی- دارابودن قابلیت الگوبرداری و اجرا در سایر مناطق و تازگی و کیفیت در محتوا و شیوه اجرا برشمرد.

روحی اظهار کرد: احیای هویت روستایی و عشایری و سرعت بخشیدن به نهضت توانمندسازی فرهنگی روستاییان و عشایر از مهم ترین اهداف این جشنواره ملی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: شرکت در دهمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور به صورت مجازی امکان پذیر است و متقاضیان باید اطلاعات مورد درخواست و فرم های شرکت در جشنواره را تا تاریخ ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ در سامانه جشنواره به نشانی http://www.tarvijeketab.ir بارگذاری و ارسال کنند.

به گزارش ایبنا، در هشتمین دوره این جشنواره روستای دهبکری شهرستان بم و در نهمین دوره، روستای نصرت آباد سیرجان به عنوان روستای برگزیده کشور معرفی و تقدیر شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها