سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵
نقد کتاب «خاطرات یک کلاه» با حضور افسانه شعبان نژاد

هرمزگان - محفل ادبی کودک و نوجوان «آفتاب» بندرعباس، نقد و بررسی  کتاب «خاطرات یک کلاه» با حضور افسانه شعبان نژاد را برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، امیرحسین والا مسئول محفل ادبی کودک و نوجوان «آفتاب» بندرعباس از نقد و بررسی کتاب «خاطرات یک کلاه» با حضور افسانه شعبان نژاد در برنامه کودک، کتاب و کتابخانه با همکاری کتابخانه‌های عمومی هرمزگان و حوزه هنری این استان در بندرعباس خبر داد.

این شاعر هرمزگانی با ابراز خرسندی از حضور شاعر، نویسنده و مترجم مطرح کشور در بندرعباس گفت: این برنامه ادبی ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۳ اسفند ماه با حضور نویسنده کتاب و کودکان هرمزگانی در سالن همایش اداره کل کتابخانه های عمومی هرمزگان برگزار خواهد شد.

این ناشر حوزه کودک ادامه داد: اثر «خاطرات یک کلاه» یکی از کتاب‌های مجموعه هفت جلدی «از شنبه تا پنج شنبه» است که برای خردسالان با زبانی ساده نوشته شده است. در این کتاب خاطرات یک کلاه از زبان خودش برای مخاطب بیان شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، افسانه شعبان‌نژاد متولد ۱۳۴۲ در شهداد کرمان، شاعر و نویسنده کودک و نوجوان است و توانست در طول دوران زندگی، بیش از ۴۰۰ عنوان کتاب در حوزه شعر و داستان ویژه کودکان و نوجوانان به طبع نشر برساند.

‌وی در سال ۲۰۱۰ کاندیدای دریافت معتبرترین جایزه ادبی جهان در بخش کودک و نوجوان، جایزه آسترید لیندگرن شده است. او همچنین توانست برای اثر شیشه و آواز، جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را در سال ۱۳۷۵ خورشیدی کسب کند. در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی رادیو و پنجمین اجلاس جهانی صدا، از وی برای همکاری و تعامل با شبکه‌های رادیویی تقدیر شد. کتاب ماست شیرین وی در سال ۲۰۱۵، به فهرست کلاغ سفید کتابخانه بین‌المللی مونیخ راه یافت و جایزه افقهای تازه بلونیا (ایتالیا) برای کتاب آرنگ آرنگ بگو چه رنگ را دریافت کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها