یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
اختتامیه ملی دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی  برگزار می‌شود

مراسم اختتامیه ملی دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مراسم اختتامیه ملی دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی روز دوشنبه ۳۰ بهمن‌ماه با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر، تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)؛ مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و اهالی فرهنگ و کتاب برگزار می‌شود. در بخش ملی این دوره در مجموع ۲۱۴ برگزیده، شامل در هر یک از بخش‌های فردی و گروهی ۸ تا ۱۰ نفر برگزیده و در بخش خانوادگی در هر یک از خانوارهای ۲، ۳، ۴ و ۵ نفره، ۳ خانواده، معرفی خواهند شد. در این مراسم از هر رشته فردی و گروهی ۲ یا ۳ برگزیده و یک خانواده از خانوارهای مختلف به قید قرعه حضور داشته و تقدیر می‌شوند. سایر برگزیدگان ملی در اختتامیه‌های استانی معرفی و تقدیر خواهند شد. آیین اختتامیه ملی دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی روز دوشنبه ۳۰ بهمن ماه ساعت ۱۰ در تالار شیخ صدوق (ره) آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (علیه السلام)، برگزار می‌شود و به صورت زنده از تلویزیون اینترنتی کتاب و پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور پخش می‌شود.

دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های بیستمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (علیه السلام) توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد امام رضا علیه‌السلام و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی، شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) و بخش ویژه امام حسن عسکری (ع)، با انتشار فراخوانی از ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۱ شروع به فعالیت کرد.

جشنواره کتابخوانی رضوی که از ششمین دوره خود زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شده، طی ۷ دوره اخیر با افزایش چشمگیر آمارهای کمی و کیفی همراه بوده، می‌تواند نقش مهم و قابل ملاحظه در ترویج و گسترش و تعمیق فرهنگ پربار رضوی و ولایی ایفا کند. به‌طوری که ششمین دوره این جشنواره با مشارکت بیش از ۲۳۵ هزار نفر، هفتمین دوره با مشارکت بیش از ۶۴۸ هزار نفر، هشتمین دوره با مشارکت بیش از ۵۵۸ هزار نفر، نهمین دوره با مشارکت بیش از ۱ میلیون و ۳۶۴ هزار نفر و دهمین دوره علی رغم مشکلات همه‌گیری کرونا به صورت مجازی بیش از ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر و در یازدهمین دوره بیش از ۱ میلیون نفر مشارکت داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها