چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲
سفر سخت ۶ ساعته برای بازدید از نمایشگاه کتاب برایمان شیرین بود

هرمزگان - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ابوموسی گفت: سفر سخت ۶ ساعته برای بازدید از نمایشگاه کتاب برایمان شیرین بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، حمزه بی‌نیاز از جنوبی‌ترین جغرافیای ایران زمین، کوچک‌ترین شهرستان کشور و جزیره ابوموسی با حضور در غرفه خبرگزاری کتاب ایران در هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان گفت: با توجه به اهمیت کتاب و کتابخوانی به بچه‌ها قول دادم که برای بازدید و خرید از نمایشگاه کتاب از شهرستان ابوموسی به بندرعباس بیاییم.

برادر شهید موسی اجداد زاده (بی‌نیاز) ادامه داد: اشتیاق بچه‌ها برای حضور در نمایشگاه من را مشتاق‌تر کرد تا یک روز را به آن‌ها و کتاب اختصاص بدهم.

وی اضافه کرد: احساس کردم که بچه‌ها به کتاب نیاز دارند همچنین خود معتقدم که فضاهای فرهنگی و کتابخانه‌ای تاثیر عمیق و بلندمدتی روی شخصیت کودکان خواهد گذاشت.

بی‌نیاز افزود: علی رغم اینکه بچه‌ها در خانه کتابخانه اختصاصی دارند ولی با توجه به اینکه باید از فضای مجازی فاصله بیشتری بگیرند و همچنین با کتاب‌های روز جامعه آشنا شوند به نمایشگاه آمدیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ابوموسی تاکید کرد: امسال کتابخانه بسیار خوبی به منظور اشاعه فرهنگ کتاب‌خوانی و افزایش سرانه فرهنگی در ابوموسی ایجاد کردیم اما نیاز به حمایت‌های همه جانبه مدیران و مسئولان کشوری و استانی داریم تا بتوانیم میزبان نمایشگاه‌های کتاب، محافل ادبی، برنامه های فرهنگی باشیم.

بی‌نیاز گفت: زیرساخت‌های فرهنگی در ابوموسی وجود دارد و با پشتیبانی مالی مسئولان می‌توانیم برای کودکان و نوجوانان، خانواده ها و ساکنان این جزیره زیبا برنامه‌های کتاب محور، فرهنگی و با نشاط ترتیب دهیم.

جزیره ابوموسی در ۲۲۲ کیلومتری جنوب بندرعباس قرار دارد و با شناور از بندر حقانی تا بندر ابوموسی ۶ ساعت زمان می برد.

به گزارش ایبنا، هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان در نوبت صبح از ساعت ۹ تا ۱۲ و نوبت عصر از ساعت ۱۶ تا ۲۱ از روز شنبه ۲۱ بهمن تا ۲۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بندرعباس به روی دوستداران کتاب باز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها