سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲
پرفروش‌ترین رمان‌های ایرانی کدامند؟ از کجا بخریم؟

در این مقاله ۵ رمان از پرفروشترین رمان‌های ایرانی را به شما معرفی کنیم و در پایان بررسی کنیم که این کتاب‌ها را از کجا بخریم در ادامه لیست ۵ کتابی و سپس توضیحات هر کدام از کتاب‌ها را می‌خوانید.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ رمان‌های ایرانی خو گرفته با ادبیات و فرهنگ ما هستند و درک آن‌ها را برای ما آسان‌تر می‌کنند و این امکان را می‌دهند که هم‌ذات پنداری بیشتری با شخصیت‌های داستان داشته باشیم.

ما تصمیم گرفتیم در این مقاله ۵ رمان از پرفروشترین رمان‌های ایرانی را به شما معرفی کنیم و در پایان بررسی کنیم که این کتاب‌ها را از کجا بخریم در ادامه لیست ۵ کتابی و سپس توضیحات هر کدام از کتاب‌ها را می‌خوانید.

.کتاب شوهر آهو خانم نوشته علی محمد افغانی

کتاب سمفونی مردگان نوشته عباس معروفی

کتاب چشمهایش نوشته بزرگ علوی

کتاب سال بلوا نوشته عباس معروفی

کتاب بوف کور نوشته صادق هدایت

شوهر آهو خانم اثر علی محمد افغانی

پرفروش‌ترین رمان‌های ایرانی کدامند؟ از کجا بخریم؟

کتاب شوهر آهو خانم از نخستین کتاب‌های لیست پرفروشترین رمان‌های ایرانی است که توسط علی محمد افغانی نوشته شده است. این شاهکار ادبیات ایران در سال‌هایی که نویسنده آن در زندان بود نوشته شد و پس از آزادی، او این کتاب را به هزینه خودش به چاپ و انتشار رسانید.

شوهر آهو خانم داستان زندگی زنی خانه‌دار به نام آهو را روایت می‌کند که عشق شوهرش به زنی به نام هما او را آزار می‌دهد. هما زنی امروزی و دارای استقلال است که از شوهر خدا جدا شده و به شوهر آهو خانم ابراز علاقه کرده و او را شیفته خود می‌کند. تلاش‌های آهو خانم برای حفظ رابطه‌اش ثمری ندارد.

علی محمد افغانی سعی دارد در نوشته‌های کتاب به گونه‌ای از آهو خانم، زن سنتی که رفتاری مطیعانه دارد حمایت کند. این کتاب به خوبی احساسات درونی افراد را به تصویر می‌کشد و مقایسه‌ای بین جایگاه زن سنتی و زن مستقل امروزی است.

سمفونی مردگان اثر عباس معروفی

کتاب سمفونی مردگان نوشته عباس معروفی داستان زندگی یک خانواده تعصبی است. در حالی که آیدین یکی از پسران خانواده شخصیتی روشنفکر که با پذیرش سنت‌های قدیمی مقابله می‌کند. او به سرودن شعر علاقه دارد و از سوی خانواده‌اش همواره در تنگنا و محدودیت قرار می‌گیرد و خانواده‌اش می‌خواهند که او دنباله‌رو راه پدر باشد.

آیدین از خانواده فاصله می‌گیرد. پیش آمدن وقایعی از جمله مرگ پدرش سبب می‌شود او دوباره به خانه برگردد و تصمیم بگیرد به اوضاع خانواده بهبودی بخشد.

عباس معروفی به خوبی تقابل بین خانواده سنتی و فرزند مدرن را به تصویر می‌کشد و حس درونی افراد را به زیبایی بیان می‌کند. بی دلیل نیست که این رمان شاهکار پرفروش‌ترین رمان‌های ایرانی به حساب می‌آید.

چشمهایش اثر بزرگ علوی

ممکن نیست که لیستی از پرفروش‌ترین رمان‌های ایرانی را برانداز کنید و با این عنوان مواجه نشوید. کتاب چشمهایش رمان بی‌نظیر بزرگ علوی داستان زندگی استاد ماکان نقاش بزرگی است که در دوره تبعیدش به گونه‌ای مرموز می‌میرد.

پس از این واقعه، یکی از طرفداران استاد ماکان با نام آقای ناظم پیگیر این موضوع می‌شود و متوجه آن می‌شود که این مرگ با کشیدن یکی از نقاشی‌های استاد ماکان با نام "چشمهایش" مرتبط است. آقای ناظم به دنبال زنی می‌گردد که صاحب چشم‌های کشیده شده در این اثر است تا از راز این قتل پرده‌برداری کند.

چشمهایش یک رمان پر هیجان و گیرا و از کتاب‌های تاثیرگذار دهه ۵۰ بوده است. با این حال همچنان تاثیر خود را در دهه‌های بعدی و تا کنون نیز باقی گذاشته است.

سال بلوا

کتاب سال بلوا نوشته استاد داستان‌های ذهن سیال عباس معروفی است. داستان مستقیماً و بدون توضیحات اضافه آغاز می‌شود. شخصیت اصلی داستان زنی با نام نوش‌آفرین است. پدر نوش‌آفرین سرهنگی است که به روشن بودن آینده دخترش اهمیت می‌دهد.

این در حالی است که نوشآفرین عاشق یک کوزه‌گر می‌شود و تمام روحش را وقف او می‌کند. اما داستان جور دیگری پیش می‌رود.

عباس معروفی در سال بلوا جامعه‌ای مرد سالار را به تصویر می‌کشد و محدودیت‌های زنان را به خوبی در چنین اوضاعی مورد اشاره قرار می‌دهد. او به مفاهیم جاه‌طلبی، عشق ممنوعه و زن‌ستیزی می‌پردازد و این موارد را به شکلی گسسته در داستان قرار داده تا خواننده آن‌ها را در کنار هم جمع کرده و به مفهوم اصلی داستان پی ببرد. این زیبایی و هنر نویسنده، سال بلوا را به یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های ایرانی تبدیل کرده است.

بوف کور اثر صادق هدایت

کتاب بوف کور یکی از برجسته‌ترین آثار صادق هدایت است. این رمان کوتاه به اندازه‌ای عمیق و مفهومی است که هر خواننده با خواندن آن برداشتی متفاوت می‌کند و حتی برای عده‌ای قابل درک نیست.

داستان زندگی مردی است که از منفذی در خانه‌اش هر روز تصویری را می‌بیند که آن را نقاشی کرده. مدتی بعد از آن منظره نگاه دختری را می‌بیند و شیفته آن نگاه می‌شود. پس از مدتی آن دختر را در خانه‌اش می‌بیند و پس از آن داستان به گونه عجیب‌تری پیش می‌رود. بوف کور از پرفروش‌ترین رمان‌های ایرانی محسوب می‌شود و به زبان فرانسه نیز ترجمه شده است.

پرفروش‌ترین رمان‌های ایرانی کدامند؟ از کجا بخریم؟

بهترین سایت برای خرید رمان های ایرانی

اگر قصد مطالعه و خرید کتاب های رمان ایرانی را دارید و نمی‌دانید که چگونه این کتاب هارا تهیه کنید، در این قسمت ۳ سایت برتر برای تهیه و مطالعه کتاب را به شما معرفی می‌کنیم.

طاقچه: این سایت مرجعی برای خرید کتاب به صورت الکترونیکی است که باید از طریق موبایل اقدام به مطالعه کتاب کنید یا به صورت صوتی کتاب را گوش دهید، با توجه به بررسی های انجام شده قیمت کتاب‌های الکترونیکی در این سایت تقریباً مشابه کتاب واقعی است، انتخاب با شماست که با پرداخت هزینه یک کتاب، آن را در دستان خود لمس کنید یا اینکه از طریق موبایل مطالعه کنید.

فیدیبو: این سایت نیز مشابه سایت قبلی یکی از مراجع اصلی تهیه کتاب های الکترونیکی و صوتی است که ابتدا باید اپلیکیشن را نصب کنید و با پرداخت هزینه کتاب فقط به فایل الکترونیکی یا صوتی آن دسترسی خواهید داشت.

سراج بوک: اگر قصد خرید آنلاین کتاب (نسخه فیزیکی) با تخفیف های ویژه تا سقف ۷۰% و همچنین ارسال رایگان به درب منزل شما دارید، کتاب فروشی سراج بوک بهترین سایت برای خرید کتاب است که می‌تواند "نسخه چاپی و اصلی کتاب" را با تخفیف و ارسال رایگان و سریع به دست شما برساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها