یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در وزارت فرهنگ

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت تسهیل صدور مجوزهای کسب و کارهای فرهنگی و هنری تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سیدمحمود اسلامی در جلسه شورای مدیران این معاونت با تاکید براینکه مأموریت اصلی وزارت فرهنگ بر اساس برنامه هفتم توسعه بازنگری و تدوین شده است؛ گفت: توجه به سرمایه انسانی به‌عنوان مقوله‌ای اساسی در سازمان، یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که در برنامه پنج‌ساله توسعه مد نظر قرار گرفته است.

وی با تاکید بر جذب نیروی جوان، متخصص، نخبه و مدیریت استعداد در این وزارتخانه، توضیحاتی درباره فراخوان جذب ۴۰۰ نیرو ارائه کرد و گفت: با توجه به نظر مقام عالی وزارت، درحال رایزنی با سازمان اداری و استخدامی و بنیاد ملی نخبگان هستیم که مهلت این فراخوان تا پایان بهمن‌ماه تمدید شود و همه علاقه‌مندان و واجدین شرایط امکان شرکت در فراخوان و ثبت تقاضای خود را داشته باشند.

اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تأکید کرد که در زمینه انتصاب مدیران هم، انتخاب نیروهای متخصص و توانمند از بین همکاران داخلی در اولویت قرار دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه خطاب به مدیران، تصریح کرد: رفاه، معیشت و مسائل مربوط به کارکنان همواره باید مورد توجه باشد. سقف تسهیلات صندوق قرض‌الحسنه کارکنان که بخش قابل توجهی از مشکلات همکاران را مرتفع کرده؛ امسال به ۸۰۰ میلیون ریال افزایش یافت و تلاش می‌کنیم این مبلغ تا پیش از پایان سال به یک میلیارد ریال برسد.

تسهیل کسب و کارهای فرهنگی از دیگر مواردی بود که معاون وزیر نسبت به آن تأکید و خاطرنشان کرد: این موضوع با همگرایی و هم افزایی در پیگیری امور محقق خواهد شد.

اسلامی توضیحاتی هم درخصوص تغییر ساختار وزارت فرهنگ ارائه کرد و گفت: تغییر ساختار وزارت، در مراحل پایانی است و نامگذاری ادارات کل ستادی هم باید متناسب با مأموریت‌های تعریف شده، انجام بگیرد.

برنامه پایانی جلسه شورای مدیران معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دو معارفه بود.

به گزارش ایبنا؛ به نقل از روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این جلسه با پیشنهاد معاون توسعه مدیریت و حکم وزیر، داوود سبزواری به‌عنوان مدیرکل امور اداری و منابع انسانی وزارت فرهنگ و با حکم سیدمحمود اسلامی، حسین شاه‌پری به‌عنوان مشاور اجرایی معاون وزیر معرفی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها