شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۹
مطبوعات نقش مهمی در توسعه مناسبات فرهنگی میان ایران و افغانستان دارند

خراسان‌رضوی - عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: امروز توسعه و تحکیم مناسبات فرهنگی دو ملت ایران و افغانستان ضرورت دارد و برای رسیدن به این منظور مطبوعات نقش بسیار مهمی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، هادی خانیکی صبح شنبه در آیین رونمایی از کتاب «افغانستان به روایت روزنامه اطلاعات» اظهار کرد: امروز توسعه و تحکیم مناسبات فرهنگی دو ملت ایران و افغانستان ضرورت دارد و برای رسیدن به این منظور مطبوعات نقش بسیار مهمی دارند.

وی افزود: این کشور در گذشته بخشی از ایران بوده و از این جهت میان ملت ایران و افغانستان اشتراکات بسیاری وجود دارد.

این روزنامه‌نگار بیان کرد: امیدوارم که ایران مکانی شایسته‌تر برای زندگی مؤثر افغانستانی‌ها باشد تا ما از ظرفیت علمی آن‌ها بهتر استفاده کنیم.

خانیکی بیان کرد: آرزو می‌کنم ایران تنها یک پل گذار نباشد تا هر کسی که در جای دیگری می‌توانست زندگی کند از اینجا برود و هر کسی که نتوانست در اینجا بماند.

وی افزود: محتوای روزنامه اطلاعات در شکل‌گیری تاریخ معاصر کشور ما نقش مهمی دارد چراکه این روزنامه طی ۱۰۰ سال فعالیت، محتوای گرانبهایی را در اختیار علاقه‌مندان اندیشه و قلم گذاشته است.

خانیکی با اشاره به اینکه این کتاب برای نفی دوگانگی‌ها میان این دو ملت موثر است، گفت: این کتاب حاصل تلاش روزنامه‌نگار افغانستانی بصیراحمد حسین‌زاده است. او با کاوشی مفصل، همه مطالبی را که در یک دوره زمانی ۲۵ ساله در روزنامه اطلاعات ایران درباره افغانستان منتشر شده است، در این کتاب را گردآوری کرده است.

مطبوعات نقش مهمی در توسعه مناسبات فرهنگی میان ایران و افغانستان دارند


گفتنی است؛ در این رویداد فتح الله جوادی سردبیر روزنامه اطلاعات، سیدی، مسئول انتشارات روزنامه اطلاعات، محمدجعفر یاحقی استاد ممتاز دانشگاه فردوسی مشهد، محمدکاظم کاظمی شاعر و ویراستار این کتاب و بصیراحمد حسین‌زاده نویسنده کتاب «افغانستان به روایت روزنامه اطلاعات» حضور داشتند.

به گزارش ایبنا؛ این مراسم با شعرخوانی مهران پوپل شاعر افغانستانی و الهام امین شاعر ایرانی به پایان رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها