دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶
آمادگی ۴۱ مسجد کرمان برای اجرای طرح «مسجد پایگاه قرآن»

کرمان- سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان گفت: ۱۰۰ کانون فرهنگی و هنری مسجد برای اجرای این طرح مبنا قرار داده شده که تا امروز، ۴۱ کانون در سامانه ثبت شده که عمده برنامه ها جلسات تلاوت و انس با قرآن خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمان، علی مهدی‌خانی دوشنبه در نشست خبری با موضوع تشریح طرح‌ها و فعالیت‌های قرآنی، مسجد پایگاه قرآن، ستاد هماهنگی هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، افزود: پایگاه قرآنی به مسجدی گفته می‌شود که علاوه بر برنامه‌های عمومی در طول سال، جلسات تلاوت مجلسی قرآن نیز به صورت منظم در آن برگزار می‌شود؛ طرح مسجد پایگاه قرآنی نیز در چهار مرحله برگزار می‌شود که نخستین مرحله برگزاری جلسات هفتگی قرآن است.

وی با اشاره به نقش مساجد در جنگ ترکیبی و مقابله با هجمه‌های دشمن، تاکید کرد: شبکه مساجد محلات در حال شکل‌گیری است تا هم ارتباط مساجد بیشتر شود و هم اینکه فرهنگ قرآنی ترویج شود.

مهدی‌خانی با بیان اینکه طرح ملی مسجد پایگاه قرآن در کرمان در حال اجرا است، افزود: این طرح در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و با هدف ترویج سبک زندگی قرآنی، انس با قرآن و عمل به آن و ترویج فعالیت‌های قرآنی اجرا می‌شود.

وی شناسایی قاریان برجسته، سطح‌بندی مساجد و برگزاری کرسی‌های تلاوت به صورت منظم را از جمله مراحل برگزاری جلسات خانگی قرآن برشمرد و افزود: ۱۰۰ کانون فرهنگی هنری مسجد برای اجرای طرح مبنا قرار داده شده است که تا امروز، ۴۱ کانون در سامانه ثبت شده و سایر کانون‌ها در حال بررسی است.

سرپرست کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمان اظهار کرد: در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فعالیت‌های متعدد قرآنی انجام می‌شود که تجلیل از مادران قرآنی از سوی ۳۰ کانون خواهران، برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان به میزبانی شهرستان انار، طرح تلاوت نور، تفسیر قرآن و… از جمله این برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: ۲۵ قاری تراز اول استان کرمان برای همکاری در طرح «مسجد پایگاه قرآن» ثبت‌نام کرده‌اند. اولویت اجرای طرح با مساجدی است که کانون فرهنگی هنری دارند و در مرحله بعد مساجدی که توانایی برگزاری دارند طرح را اجرا می‌کنند.

مهدی‌خانی در پایان با بیان اینکه پیوند فعالان قرآنی و شرکت در جشنواره‌های قرآنی مراحل بعدی طرح «مسجد پایگاه قرآن» است، گفت: ۱۴۷ کانون فرهنگی هنری مسجد در کرمان داریم که از این تعداد حدود ۸۵ کانون در شهر کرمان فعال هستند. ۴۰ کانون به صورت تخصصی در حوزه قرآن فعالیت می‌کنند و فعالیت‌ها ذیل طرح «مسجد پایگاه قرآن» است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها