یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
نشست «ایران» و «ایرانی» در آیینه پژوهش‌های دانشگاهی

بنیاد ایران‌شناسی نشست «ایران» و «ایرانی» در آیینه پژوهش‌های دانشگاهی را برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بنیاد ایران‌شناسی نشست «ایران» و «ایرانی» در آیینة پژوهش‌های دانشگاهی را یکشنبه ۲۴ دی‌ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌کند.

معاونت پژوهشی بنیاد ایران‌شناسی، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های برتر ‏دانشگاهی در زمینه ‏ایران‌شناسی را شناسایی کرده و درصدد معرفی شایسته‌تر آنها در سلسله نشست «ایران ‏و ایرانی در آیینۀ پژوهش‌های ‏دانشگاهی» است.

این برنامه با هدف حمایت از پژوهش‌های ایران‌شناسانه در ‏دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، و برجسته‌سازی آثار ‏ایران‌شناختی انجام می‌پذیرد. آثار برگزیده مرتبط با برنامه ‏پژوهشی بنیاد، در قالب کتاب منتشر خواهند شد. هشتمین نشست از این برنامه، به ارائه دستاورد پژوهش «نقش ایران‌شناسی ایرانی بر هویت فرهنگی در جهانِ ایرانی» اختصاص دارد که با حضور مریم آتانی، دانش‌آموخته بنیاد ایران‌شناسی و زهره زرشناس، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم‌انسانی و مطالعات‌فرهنگی برگزار می‌شود. در این پژوهش، دانش ایران‌شناسی در تاریخ ایران، تحلیل تبارشناسی شده است.‏ دبیری این جلسه را فاطمه فریدی، عضو هیأت علمی بنیاد ایران‌شناسی بر عهده خواهد داشت.‏

علاقه‌مندان به نشست «ایران» و «ایرانی» در آیینة پژوهش‌های دانشگاهی می‌توانند یکشنبه ۲۴ دی‌ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۰ تا ۱۲ به نشانی بنیاد ایران‌شناسی، تالار دکتر حبیبی ‏مراجعه کنند.

حضور برخط: ‏www.skyroom.online/ch/iranology/neshast ‎ ‏

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها