پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴
زندگی شهید «میر لطیف موسوی» کتاب شد

اردبیل - کتاب «شهسوار بران» اقتباس زندگی شهید میر لطیف موسوی از شهدای عشایر استان اردبیل توسط نشر فاتحان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، این کتاب به قلم پری آخته نگاشته شده است. نویسنده این اثر با مصاحبه از خانواده، دوستان و همزمان شهید زندگی نامه او را در قالب داستان خاطره به قلم کشیده است.

این کتاب ضمن تبیین تولد و نحوه زندگی شهید میر لطیف (لطف اله)، فعالیت‌های او قبل از انقلاب و دوران دفاع مقدس بویژه نقش موثر شهید در راه‌اندازی «بسیج عشایری»، و ترویج دین و نظام و جمع‌آوری نیرو و آذوقه برای جبهه را به زبان داستانی شرح می‌دهد.

این کتاب از سری کتاب‌های منتشر شده برای شهدای عشایر است که توسط کنگره بزرگداشت شهدای عشایر با حمایت سازمان عشایری کشور چاپ شده است.

پری آخته از نویسندگان مطرح حوزه دفاع مقدس استان اردبیل است و در سال‌جاری از این نویسنده پیش از کتاب موسیقی سکوت زندگی شهید ممدافع حرم هاشم دهقانی نیا رونمایی شد.

میرلطیف پسر «میرزمان موسوی» هفتم مرداد ۱۳۴۴ در روسنای دیجویجین به دنیا آمد و ۲۵ دیماه سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ در منظقه جنگی شلمچه به شهادت رسید.

در بخش‌هایی از کتاب آمده است: نزدیک غروب بود و انتهای دشت رو به زردی و سرخی می‌زد. میرلطف‌الله شدیداً لنگ می‌زد و این بار نتوانست مانع شود. محرم را بغل کرد و گریه‌اش شدت گرفت. دو تا رفیق که از هم جدا می‌شدند، میرلطف‌الله مشتی از بابونه خشک را کف دست محرم ریخت: «بو کن و سمت خدا پرواز کن.»

محرم سوار جیب شد و راه افتادند. یک‌دفعه از عقب صدای آتشپاره و توپ فرانسه منطقه را فرا گرفت. چنان گرد غبار و خاکستر هوا را پر کرد که چیزی دیده نشد. جیپ را نگه داشتند و دقیق نگاه کردند. درست جایی که نیروهای میرلطف‌الله بود دشمن آن‌جا را با توپ زده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها