سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
خاطرات ۳۰ هزار رزمنده ادوات خراسان‌ کتاب خواهد شد

خراسان‌رضوی – جانشین سپاه در خراسان گفت: خاطرات ۳۰ هزار رزمنده ادوات دفاع مقدس خراسان‌ در قالب کتاب ثبت و ضبط خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، سردار حسن امیری با اعلام این خبر گفت: ما فراخوانی را برای ثبت خاطرات ۳۰ هزار رزمنده ادوات دفاع مقدس خراسان منتشر کرده‌ایم که اگر بتوانیم به این افراد دسترسی پیدا کنیم خاطرات این ۳۰ هزار رزمنده ادوات دفاع مقدس خراسان در قالب کتاب ثبت و منتشر خواهد شد.

این فرمانده دفاع مقدس بیان کرد: ما در ابتدا چشم‌اندازی را برای پنج سال آینده تعریف کردیم، بر این اساس مقرر شد با ۱۵ هزار رزمنده‌ای که داریم به منظور ثبت و ضبط خاطرات‌شان صحبت کنیم، تاکنون بر اساس گفتگو با ۲ هزار رزمنده چند کتاب بزرگ‌سال و کودک چاپ شده‌اند که دیروز در نخستین نشست رسانه‌ای ستاد بزرگداشت شهدای ادوات خراسان رضوی در مشهد از این آثار رونمایی شد.

خاطرات ۳۰ هزار رزمنده ادوات خراسان‌ کتاب خواهد شد

وی افزود: لذا قرار است زندگی ۱۳ هزار رزمنده دیگر را هم به مرور به تصویر بکشیم، برای این مهم باید هم‌رزمان دفاع‌مقدس را پیدا کنیم.

حسن امیری بیان کرد: همچنین اینکه به دنبال این هستیم که بعد از اعلام فراخوان با جمع‌آوری عکس و خاطرات ۱۲۰۰ شهیدی که تا امروز شناسایی شدند، این افراد را از طریق رسانه‌ها به جامعه معرفی کنیم.

جانشین سپاه در خراسان گفت: آنچه ما به دنبال آن هستیم نهادینه‌سازی فرهنگ شهادت است که این مهم در واقع مسوولیت و وظیفه‌ای است که بر گردن به تمام آحاد، دستگاه‌ها و نیروهای تاثیرگذار جامعه از جمله مراکز آموزشی، هنرمندان، آموزش و پرورش، هنرمندان، رسانه‌ها و.. است.

وی با بیان اینکه تقویت جبهه مقاوت وظیفه همه ما است، بیان کرد: شهید مربوط به تمام جهان اسلام است، همه دغدغه‌مندان باید برای دستیابی به این هدف والا ایفای نقش کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها