سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
رشد ۴.۷۲درصدی خرده‌فروشی کتاب و افول جایگاه کتابفروشی‌های سنتی در چین

خرده‌فروشی کتاب در چین در سال ۲۰۲۳ به ۹۱.۲ میلیارد یوان (حدود ۱۲.۸۴ میلیارد دلار آمریکا) رسید که نسبت به سال گذشته ۴.۷۲ درصد افزایش داشت.‌

سرویس مدیریت کتاب خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): بر اساس گزارش سالانه خبرگزاری «شین‌هوآ» از بازار کتاب چین، میزان فروش خرده‌فروشی کتاب در این کشور در سال ۲۰۲۳ به ۹۱.۲ میلیارد یوان (حدود ۱۲.۸۴ میلیارد دلار آمریکا) رسید که نسبت به سال گذشته ۴.۷۲ درصد افزایش پیدا کرده است.‌

در این گزارش آمده است که پلتفرم‌های ویدیوی کوتاه پس از پلتفرم‌های تجارت الکترونیک، دومین کانال بزرگ فروش کتاب شدند و فروش کتاب‌فروشی‌ها به روند نزولی ادامه داد.

براساس این گزارش، سال گذشته ۱۸۰ هزار عنوان جدید در بازار کتاب وجود داشت که ۷.۳ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش داشت.

طبق این گزارش، بسیاری از کتاب‌های مصور جدید برای کودکان و بزرگسالان منتشر شده‌اند که موضوعاتی مانند علم، روانشناسی، تاریخ، زندگی و فرهنگ سنتی را پوشش می‌دهند؛ همچنین «سیکسین لیو» با کتاب «سه جِرم کیهانی» نویسنده پرفروش سال ۲۰۲۳ شد.

این گزارش تحت هدایت انجمن ناشران چین و انجمن توزیع کتاب و نشریات ادواری چین منتشر شده است.

رشد ۴.۷۲درصدی خرده‌فروشی کتاب و افول جایگاه کتابفروشی‌های سنتی در چین

پیدایش پلتفرم‌ها و افول کتاب‌فروشی‌های سنتی


با افزایش محبوبیت پلتفرم‌های ویدیوی کوتاه، این پلتفرم‌ها به‌عنوان دومین کانال بزرگ فروش کتاب در چین رتبه‌بندی شده‌اند و از کتابفروشی‌های سنتی پیشی گرفته‌اند. کتابفروشی‌ها که زمانی بهترین محل مورد علاقه دوستداران کتاب بود، همچنان شاهد کاهش قابل توجه فروش هستند. با وجود این تغییر، پلتفرم‌های تجارت الکترونیک نیز به‌عنوان کانال پیشرو و بدون چالش برای توزیع کتاب هستند.

گسترش بازار کتاب با انبوهی از عناوین جدید


با افزایش پویایی بازار، ۱۸۰ هزار عنوان کتاب جدید در سال ۲۰۲۳ معرفی شد که نسبت به سال قبل ۷.۳ درصد افزایش داشت. این کتاب‌های جدید منتشر شده، طیف وسیعی از قالب‌ها را شامل می‌شد؛ از کتاب‌های مصور برای کودکان و بزرگسالان گرفته تا آثار تفکر برانگیز در موضوعاتی علمی، روان‌شناسی، تاریخی و سبک زندگی. همچنین «کاوش در فرهنگ سنتی» نیز از موضوعاتی بود که در میان نسخه‌های جدید به چشم می‌خورد.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیمین IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    سلام درباره بازار کشورهای آسیایی هم زبان هم منتشر کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها