یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
کتاب «شیوۀ طراحی ۱» به چاپ هفدهم رسید

چاپ هفدهم کتاب «شیوۀ طراحی ۱: ویژۀ هنرجویان رشته گرافیک» تألیف محسن وزیری‌مقدم از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، معمولاً طراحی را تمرین اولیه برای تهیۀ تابلوهای رنگی تصور می‌کنند، در حالی که طراحی زبانی است که هنرمند ادراک و اندیشۀ خود را مستقیماً به‌وسیلة آن بیان می‌کند. میل به طراحی از کودکی در انسان پدیدار می‌شود. این ابزار بیان، مثل هر زبان دیگر دستوری دارد و این دستور ظاهراً از زمان بشر اولیه تا امروز تغییری نکرده است. خط، لکه‌ها و علامات در زبان طراحی همان نقشی را دارند که کلمات در دست نویسنده. طراح با دست خود خطوط و نشانه‌های مجردی را بر صفحۀ کاغذ می‌نشاند و از راه آن با بیننده ارتباط برقرار می‌کند.

استاد محسن وزیری‌مقدم (۱۳۹۷-۱۳۰۳)، از اولین فارغ‌التحصیلان دانشکدۀ هنرهای زیبای دانشگاه تهران و از پیشگامان هنر مدرن در ایران، در جلد اول کتاب «شیوۀ طراحی» مقدمات این هنر را به علاقمندان می‌آموزد. در این جلد، پس از معرفی ابزارهای طراحی و کاربرد هر یک، انواع خط را مطرح می‌کند. سپس به طراحی طبیعت و طراحی انسان و مسئلۀ پرسپکتیو می‌پردازد و دست آخر نمونه‌های طراحی ۱۷ تن از استادان نقاشی جهان را ارائه و تحلیل می‌کند. جلد دوم این کتاب مکمل جلد نخست است.

چاپ هفدهم این کتاب در ۴۳۲ صفحۀ خشتی، شمارگان ۵۰۰ نسخه و با قیمت ۳۶۰.۰۰۰ تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان به مباحث این حوزه قرار گرفته است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند از طریق فروشگاه با شمارۀ ۸۸۳۱۰۶۱۰ و فروشگاه اینترنتی با شمارۀ ۶۶۴۱۵۴۰۱ تماس حاصل نمایند. همچنین از طریق پیام‌رسان‌های بله و ایتا انتشارات سروش به شماره ۰۹۹۲۱۶۰۵۱۱۹ و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها