چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳
کتاب‌فروشی تراز انقلاب اسلامی در لرستان ایجاد شود

لرستان - مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اهمیت ایجاد کتاب فروشی‌های تراز انقلاب اسلامی در استان گفت: کتاب‌فروشی تراز انقلاب اسلامی در لرستان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، حجت‌الاسلام مهدی قدرتی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان در پاسخ به پرسش خبرنگار ایبنا درباره ابلاغ بخش‌نامه معاون اول رئیس جمهور به استانداران سراسر کشور مبنی بر ایجاد زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی مرکز عرضه کتاب مطابق الگوی کتابشهر در شهرهای فاقد کتاب‌فروشی استان گفت: این ابلاغ از سوی استاندار و سازمان تبلیغات کشور صورت گرفته است و لازم است موسسه کتابشهر در زمینه تاسیس فروشگاه در مناطق فاقد پاتوق‌های فرهنگی در استان ورود داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان یکی از ضعف‌های موجود در استان را نبود فرهنگسرا عنوان کرد و افزود: در هیچیک از شهرهای استان با وجود کتاب‌فروشی‌های مختلف، کتاب‌فروشی تراز انقلاب اسلامی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه کتابشهرها به نوعی پاتوق فرهنگی و هنری هستند که خدمات مختلفی از قبیل امور تفریحی، محصولات فرهنگی و خوراک سالم در یک مکان فرهنگی ارائه می‌دهند، افزود: در مجموعه کتابشهر رویکرد فرهنگی مد نظر قرار دارد.

حجت‌الاسلام قدرتی به ساختمانی از این اداره کل اشاره کرد و افزود: مراحل ایجاد فروشگاه کتابشهر در خرم‌آباد تا حدودی پیش رفت اما بنا بر دلایلی متوقف شد و این ساختمان اکنون در اختیار حوزه هنری قرار دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود تقویت ایمان معنوی جامعه، حمایت از کنش‌های ایمانی و نشر خوبی‌ها را رویکرد مهم تبلیغات اسلامی در لرستان عنوان کرد و افزود: عملیات ۵۰ روزه «شهر خوبی‌ها»، ۱۰۰ روزه «عید غدیر و دهه ولایت»، محرم و صفر، عملیات اربعین، ایام فاطمیه و در این خصوص صورت گرفته است‌.

وی عملیات «چله انقلاب» را برنامه دیگر این سازمان همزمان با سالگرد حاج‌قاسم سلیمانی تا ۲۲ بهمن عنوان کرد و گفت: «چله انقلاب» یک جشنواره فرهنگی، هنری، ورزشی است که سال گذشته بیش از ۱۶ هزار نفر در ۲۷ رشته در این جشنواره شرکت کردند و امسال نیز این جشنواره برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره ادبی و هنری ملی و بین‌المللی اعتکاف در خرم‌آباد گفت: امسال با تدابیر صورت‌گرفته تلاش این است که تعداد معتکفان در استان رشد داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها