چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
مستند «معلم زندگی؛ باقر ساروخانی» از آنتن شبکه چهار سیما پخش می شود

اولین فیلم از مجموعه ۲۶ قسمتی «آئینه عمر»، پرتره‌ای از باقر ساروخانی، پدر جامعه‌شناسی ارتباطات ایران، پنجشنبه چهاردهم دی ماه ساعت ۱۹:۰۰ از شبکه چهار سیما پخش می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اولین فیلم از مجموعه ۲۶ قسمتی «آئینه عمر»، پرتره‌ای از باقر ساروخانی، پدر جامعه‌شناسی ارتباطات ایران است که با عنوان «معلم زندگی؛ باقر ساروخانی» با تهیه کنندگی صدرا صدوقی و کارگردانی حسن علیزاده فرد پنجشنبه چهاردهم دی ماه ساعت ۱۹:۰۰ از شبکه چهار سیما پخش می شود.


حسن علیزاده فرد کارگردان این فیلم، درباره جایگاه و اهمیت باقر ساروخانی در سپهر علمی و فرهنگی ایران گفت: انگیزه و تعهد علمی، از نکات بارز استاد باقر ساروخانی است و ایشان به معنای واقعی کلمه یک «معلم» است. معلمی که اخلاق و فضائل اخلاقی اولویت اصلی اوست و در همه جنبه های زندگی، تدریس و روابط اجتماعی و فرهنگی وی، تخلق به این اخلاق حسنه و حرفه ای قابل مشاهده است.


کارگردان مستند «معلم زندگی» اضافه کرد: پروفسور ساروخانی از بنیان‌گذاران و پیشکسوتان جامعه‌شناسی ارتباطات در ایران است که همواره آثار و مقالات مکتوب، سخنرانی‌ها و پژوهش‌های کاربردی وی مطمح نظر دانشجویان و استادان برجسته این حوزه است.


او در ادامه تأکید کرد: تألیفات دکتر ساروخانی از جمله کتاب‌هایی چون «جامعه‌شناسی ارتباطات، اصول و مبانی»، «مقدمه‌ای بر جامعه‌شناسی خانواده»، «رسانه‌ها در جهان امروز»، «خشونت و ارتباطات جمعی» و… بارها تجدید چاپ شده و بسیاری از مصنفات وی نیز امروز به عنوان منابع درسی در دانشگاه‌های ایران تدریس می‌شود.


کارگردان مستند «معلم زندگی» اظهار کرد: در فیلم «معلم زندگی» برای بررسی ابعاد مختلف شخصیت دکتر ساروخانی، از حضور استادان برجسته‌ای در علوم ارتباطات، جامعه‌شناسی و رسانه بهره گرفته‌ایم که هرکدام ازآن ها گوشه‌ای از خدمات علمی و فرهنگی و شخصیت اخلاقی و اجتماعی دکتر ساروخانی را روایت کرده اند.


او در پایان گفت: سیدوحید عقیلی استاد با سابقه رسانه و ارتباطات، محمود اسعدی دبیرهمایش چهره‌های ماندگار و استاد علوم ارتباطات دانشگاه تهران و محمد مهدی لبیبی، جامعه‌شناس، چهره‌هایی هستند که در این فیلم از گفتارهای پژوهشی آنان بهره برده‌ایم.


براساس این گزارش «آئینه عمر» کاری از گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما است که در قالب آن زندگی، سلوک علمی و فرهنگی و میراث پژوهشی ۲۶ چهره نامدار حوزه علوم انسانی، فرهنگ و هنر ایران به تصویر کشیده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها