چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
یک قطعه زمین برای ساخت کتابخانه در سقز واگذار شد

کردستان - شهردار سقز از واگذاری زمین توسط شهرداری به منظور ساخت کتابخانه در این شهر خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این کتابخانه شاخص‌های فرهنگی در سقز افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سقز، ارسطو گویلی، چهارشنبه در دیدار با سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با اشاره به واگذاری یک قطعه زمین برای ساخت کتابخانه در سقز اظهار کرد: این زمین در خیابان دکتر خالدی سقز واقع شده و مساحت آن نزدیک به ۵۰۰ متر مربع است.

وی با بیان اینکه تعداد کتابخانه‌های عمومی فعال در سقز پاسخگوی نیازهای اهالی این شهرستان نیست، افزود: سقز دومین شهر پرجمعیت استان کردستان و از قدیمی‌ترین شهرهای ایران و دارای مردمی بسیار کتاب دوست است که تعداد کتابخانه‌های موجود آن پاسخگویی نیاز مخاطبان نیست.

شهردار سقز تعداد کتابخانه عمومی این شهرستان را ۲ بابا ذکر کرد و گفت: فاصله این دو کتابخانه از هم بسیار کم است و به منظور دسترسی عمومی مردم به کتاب و کتابخانه باید زیرساخت‌های کتابخوانی را در این شهر توسعه داد.

گویلی ادامه داد: در این راستا شهرداری سقز به عنوان حامی کتابخانه‌های عمومی، یکی قطعه زمین با موقعیت بسیار عالی به منظور ساخت کتابخانه تعیین کرده است و باید هرچه سریع تر کارهای اداری و اقدامات اولیه به منظور تسریع در کلنگ‌زنی و ساخت پروژه انجام شود.

شهردار سقز با تقدیر از نقش خیرین سقزی در کمک به رفع مشکلات و توسعه شهری، بیان کرد: خوشبختانه خیرین در این شهرستان بسیار علاقمند به مشارکت در اجرای طرح های مختلف، آموزشی، فرهنگی، پزشکی و.. هستند و این امر فرصت بسیار خوبی به منظور استفاده از مشارکت آنها در توسعه زیرساخت های فرهنگی شهرستان است.

وی ترویج فرهنگ مطالعه را وظیفه همگانی عنوان و بیان کرد: با این حال شهرداری سقز، حمایت از کتابخانه‌های عمومی را از اولویت‌های فرهنگی خود می‌داند و در این راستا پشتیبان همیشگی کتابخانه‌های عمومی است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این دیدار با تشکر از حمایت‌های شهرداری سقز از کتابخانه‌های عمومی، عنوان کرد: حمایت‌ها و توجه ویژه شهردار سقز به مقوله فرهنگ و به ویژه کتاب و کتابخوانی بسیار قابل تقدیر و ارزشمند است.

معصومه حسنی خونسار بیان کرد: کتابخانه‌های عمومی این شهرستان در برگزاری برنامه‌های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی و همچنین خدمات‌رسانی به عموم مخاطبان در استان وضعیت مطلوبی دارند.

وی با اشاره به زیربنای کتابخانه‌های عمومی در استان کردستان، عنوان کرد: هم اکنون زیربنای کتابخانه‌های عمومی در استان ۲۴ هزار و ۳۰۰ متر مربع است و به ازای هر یکصد نفر از جمعیت ۵/۱ متر مربع فضا وجود دارد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با اشاره به اینکه این نهاد فرهنگی به منظور توسعه زیرساخت‌ها نیاز به حمایت مسئولان و خیرین دارد، افزود: نقش کتاب و کتابخوانی در توسعه کشور بر کسی پوشیده نیست و همگان باید به این مهم توجه داشته باشند.

وی اضافه کرد: کردستان در بیانات مقام معظم رهبری با عنوان استانی فرهنگی نام برده شده است و وظیفه مسئولان به ویژه در حوزه فرهنگ، توجه به ظرفیت‌های استان و زمینه‌سازی برای رشد شاخص‌های فرهنگی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها